Over een aantal weken vertrekken wij naar Marokko en komen dan aan op het vliegveld. Graag zou ik willen weten hoe je het beste naar het centrum van Marrakech kunt komen en wat zoiets ongeveer moet kosten.
Ook zoeken we nog een gemakkelijk te vinden en niet al te dure slaapplaats.
Het nadeel van toeristische Riads is dat deze merendeel altijd wel aan de prijs zijn. Ik weet niet precies wat je wilt betalen, maar op de volgende website kun je er een aantal vinden
In Marrakech airport,kun je met de bus (buiten bij de taxistandplaats)
naar centrum toe,voor 2 euro.
riyads zijn veel te duur…het beste kun je een ingerichte appartementje huren,kom je veel goedkoper uit,ik kan voor je reserveren als je wilt…2slaapkamers,grote zitkamer keuken,airco inclusief gas water stroom 80 euro per dag.
is te krijgen met gemeenschappelijke zwembad,ik kan je ook ophalen en brengen als je wilt.
Ze zijn misschien wel duurder dan een appartement of hotelletje in de Ville nouvelle, Maar kom op zeg…
Als je je huiswerk goed doet kan je voor dat zelfde bedrag een hoogstandje van de oude moorse en andalusie-aanse(?) architectuur vinden.
als je van dat soort gebouwen houdt is het geld zeker waard, als je niet alleen hele dagen druk bezig wilt zijn, maar ook wat ruimte en tijd voor je zelf wilt hebben, Ga naar een Riyad, Rhiad, Riad of Dar toe. Ben je op een beperkt budget en wil je alleen een slaapplek, JA dan zou ik je aanraden om naar de Ibis of zoiets te gaan.
Een prettig verblijf in Marokko gewenst, want vergeet niet zoals de engelse het zeggen: a long-haul destination on a short-haul flight.
weet je,het is natuurlijk wat je zelf wilt.
als ik op vacantie ben,dan wil ik graag dat ik alles in de hand heb,en niet afhankelijk ben van andere.home sweet home waar dan ook.
Ten eerste bedankt voor alle reacties. Ik ben bekend met www.tripadvisor.com en www.lonelyplanet.com maar vond dat de overnachtingsplaatsen daar aan de dure kant waren. Het moet toch wel mogelijk zijn om voor een redelijke prijs (dus ruim onder die 80 euro) een kamer voor 2 te vinden. Ik ben op zoek naar een kamer voor een paar overnachtingen niet naar een plek om een x aantal weken te verblijven.
Karin, we hoeven niet perse in een riad te verblijven, heb je toevallig ook ervaringne met enkele van deze overnachtingsplaatsen?!.
Uiteraard zijn er veel goedkopere mogelijkheden, zeker voor 1 of 2 nachten. Klik hier en selecteer als land ‘Morocco’ en daarna als plaats dus Marrakech. Uiteindelijk krijg je resultaten met veel lagere prijzen.
Veel plezier in Marokko, houd je ons op de hoogte?
Ik heb gezien dat deze tussen de 30 en 70 euro per nacht zijn…
Probeer er een uit te zoeken in de Oude Medina, want dat zit je echt het authentieks en overal lekker dichtbij.
Ik heb zelf in Ryad Puschka gezeten… Echt super mooie Riad en wordt gerund door een onwijs lief Amerikaans Frans koppel… Deze heb ik even gechecked zit rond de 70 euro. Je wordt gratis van het vliegveld afgehaald en bij je riad afgezet… Aanrader (kijk op hostelworld.com)
Op de laatste dag van onze rondreis hebben we gezeten in riad O2, wat een design Riad is… Mocht je ook wat nachtrust willen dan moet je bij deze rekening houden met de moskee! Verder kun je hier een heerlijke massage krijgen!
Die laatste klinkt wel interessant Marc, hoe zijn jullie van het vliegveld naar de stad gekomen? En moet je voor hotel Mimosa vooraf boeken of kun je daar op het moment zelf binnenlopen om te reserveren?
wij logeren meestal in riad omar in de medina (op 30m van jemâa el fna) voor 250 dh pp (kamer met ontbijt). Aangezien ik regelmatig ginder mensen logeer of met groepen ga, krijg ik er een (zeer uitgebreid) avondmaal bij voor 50dh. Dus 300 dh (27 euro) halfpension. Centraal gelegen, dus ideaal om Marrakech te verkennen.