Graag wat informatie van leden

hallo leden ik zou graag wat informatie willen over maroko en dan speciaal over marrakech
wij willen daar in okt 2009 naar toe:zon02:

wat is verstandig een hotel met vol pension:question:

of alleen maar met logies:question:

en wat kost het als je daar uit eten gaat :question:

misschien wat veel gevraagd maar ik zou er erg mee geholpen zijn

alvast bedankt voor diegene die reageren

groetjes jack:smile:

Ikzelf zat begin dit jaar in een hostel in de oude stad op basis van alleen accommodatie. Langs het centrale plein kon je echter heerlijke pannenkoeken eten met muntthee als ontbijt voor een paar euro. 's Avonds is hetzelfde plein een groot openlucht restaurant, en voor 4-5 euro kun je je buik vol eten. Aanrader is de lokale soep voor ongeveer 5 dirham (50 cnt)! Bij een van de talrijke restaurants betaal je iets meer, maar zelden meer dan 10 euro.

In Marrakech logeren wij altijd in de Riad Omar (www.riadomar.com), in een autovrije straat op 30m van het jemâa el fnaplein.
We nemen sinds kort daar ook ons avondmaal; normale prijs 40 euro (kamer, ontbijt en avondmaal); als je met een grote groep bent, kan je onderhandelen voor 30 euro, dus 5 euro voor een zeer uitgebreid avondmaal. Op het plein zelf kan je zelf ook zeer goedkoop eten.
wijzelf gaan terug naar marokko in mei, in juli (zoeken nog medereizigers om naar de m’goun te trekken, zie mijn vraag elders) en in november.
goeie reis!

als je in de oude stad (medina) wil logeren dichtbij het jamaa el fna plein dan kan ik je een riad aanraden uitgebaat door belgen (vlamingen) daar kan je ontbijt nemen (inbegrepen) en ook avondeten met drankjes inbegrepen (15 euro) goed onthaal en ook zeer netjes en gastvrij, de riad heet(www.riadtiziri.com) groeten en veel plezier

Ik heb tijdens de kerstvakantie ook in riad Tiziri gelogeerd! Zeker een aanrader! De kamers zijn prachtig ingericht en de keuken van Malika is overheerlijk! De riad ligt op 5 minuten van Jemaa el Fna, vlakbij Musée de Marrakech. Het is een kleine gezellige riad waar je zeer gastvrij ontvangen wordt door de belgische eigenaars!
Goeie reis!

hallo,
Wij hebben verleden week in riad tiziri(www.riadtiziri.com) gelogeerd en hadden het erg naar onze zin. Belgische eigenaars die er alles aan doen om hun klanten op hun gemak te stellen. Het ontbijt is in de prijs inbegrepen en je kan als u wilt ook avondeten tegen een mooi prijsje want wat Malika kookt is erg lekker.De kamers zijn heel mooi en hebben alle comfort. Een dakterras met ligzetels en kussens om van de zon te genieten. De riad ligt midden in de medina en is heel rustig. In Marrakech kan je overal eten in kleine restaurantjes voor weinig geld maar op het plein is het wat duurder maar moet je zeker eens gedaan hebben.
Kijk zeker eens op de website want het is een aanrader.
Prettige vakantie

Hallo 21 maart zijn wij terug gekomen van een 5 daags verblijf in marrakech in riad chambre d’amis http://www.chambresdamis.com/ dit was kamer met onbijt super ook hebben we daar een kookcursus gedaan van soukcuisine erg leuk als je van koken houd. Eten kan je overal vrij goedkoop voor 30 cent harira soep op het Djeema el-Fna plein zoveel eettentjes en allerelei marokkaanse specialiteiten kan je hier voor weinig eten. En natuurlijk niet vergeten een vers geperst jus de orange voor 30 cent.

Veel plezier