Marrakech: overnachting gezocht

Graag zouden wij (2 personen) in januari voor enkele dagen een citytrip maken naar Marrakech (7 à 10 dagen). Wij zijn op zoek naar overnachting tijdens die dagen. Liever dan in grote hotels logeren wij bij de lokale bevolking.

Wij behoeven geen luxe. Een verzorgde kamer met douche of bad en WC is voldoende.
Het mag een “bed & breakfast” zijn, of gewoon een klein appartementje of studio, noem het zoals je wil.

Liefst wel iets met keukenblok (of mogelijkheid op de kamer zelf iets klaar te maken in geval we dat zouden willen). Wel ook liefst iets met een terras of zo iets, kwestie om ook soms eens buiten te kunnen zitten zonder dat we van ons kamer moeten.
Liefst iets in het centrum van Marrakech of niet te ver van het centrum. Bedoeling is toch dat we regelmatig op pad zijn en ’s avonds iets zouden gaan uit eten in een of andere plaatselijke eetgelegenheid.

Bedoeling is zeker niet dat het gratis is hoor! Wij willen gewoon betalen gelijk iedereen, laat daar geen misverstand over bestaan.

Kan iemand mij aan adressen helpen van plaatselijke bewoners die slaapgelegenheden verhuren of mij kunnen adviseren? Mag natuurlijk ook een link naar en site zijn of zoiets.

Je mag info doormailen naar: [EMAIL=“rikvanboven@telenet.be”]rikvanboven@telenet.be

Alvast bedankt voor elkeen die antwoordt.

Loop gewoon de medina in, klop aan bij oude riaads. Als je niet van typische hotels houdt is dit wel een oplossing. Traditionele marokkaanse huizen met een binnenplaatsje. Ze hebben vaak maar enkele kamers en het is niet zelden dat je de enige gasten bent. Kosten per nacht rond de 25 euro voor een tweepersoonskamer. Een mooier verblijf kan je je niet wensen. Bij mensen thuis is natuurlijk ook leuk. Wordt dan lid van www.hospitalityclub.org of www.couchsurfing.org. Hier vind je veel gelijkgezinden die allemaal elkaar slaapplekken aanbieden.

Gaby

1 like

Midden in de stad heb je van die kleine riads, voor 10 euro per nacht. Supergoedkoop en over het algemeen vrij schoon.

Zijn er websites voor deze riad, midden in Marrakech?

Ja check www.myresidencemarrakech.com maar, daar vind je riads die in het centrum van de medina zitten met verschillende prijsklassen. Verder tref je op de site ook leuke excursie mogelijkheden.

Wil je iets luxer? Ik heb een riad verbouwd tot B&B (www.ryadaicha.com) en is nu ruim een jaar open. Luxe maar toch niet te duur!
Loek

1 like

Hotel Faouzi, in de Medina, betaald iets van 9 euro per nacht geloof ik voor 2 persoons kamer… :slight_smile:
Als je googlet vind je wel een site en fotos :slight_smile:

Eventueel, als je liever bij lokale mensen logeert, heb ik nog wel een adresje voor je, maar dan moet je mij even een priveberichtje sturen. Dat wil ik liever niet publiekelijk hier zetten! Ik woon nu 1.5 jaar hier (bijna) en ken wel wat locals die dat leuk zouden vinden, misschien niet voor de volle 7/10 dagen maar, paar dagen moet wel lukken…

Mocht je nog advies nodig hebben voor eetplekken/excursies ed kan je mij altijd een berichtje sturen :wink:

Groetjes!!

Groetjes Mireille