Hallo, ik heb een reisje geboekt naar Marrakech van 25 t/m 29 maart 2014. Daar ik mijn relatie heb beeindigd zoek ik nu een reisgenoot.
Ik heb allang een vliegticket, de accommodatie is ook ver van tevoren geboekt en betaald, alsmede de transfer voor twee personen.
Het is een mooi riad in de medina van Marrakech, dus alles is binnen handbereik. Het riad heeft maar vijf kamers en een klein zwembadje. Inclusief ontbijt.
Ik vlieg vanaf Rotterdam Airport.
Het enige wat jij nog moet doen is een vliegticket kopen. Dat is nu spotgoedkoop (mijne was 75 euro duurder ;( Je kan nu een vliegticket kopen voor 164 euro, retour. Kunnen nog taks en toeslagen bijkomen, maar dat zal hooguit 37 euro zijn of helemaal niets. Het lijkt mij wel schappelijk als jij b.v. eens een avondmaaltijd voor mij betaalt als tegenprestatie.
Als dagindeling zie ik het een beetje zo, maar kan natuurlijk altijd veranderen, in samenspraak. 'S morgens niet te laat het bed uit, ontbijten, stad bezichtigen tot ca. 14 uur en aangezien het in Marrakech dan een graadje of 23/24 is, dan lekker relaxen op het dakterras bij het zwembadje. 'S avonds lekker uit eten en een drankje doen.
Aangezien wij samen een kamer zullen delen gaat mijn voorkeur uit naar een vrouw, maar jongen of man mag ook reageren. Leeftijd bvk tussen de 25 en 50 jaar, maar het gaat er vooral om dat je de dagindeling ook ziet zitten. Dus niks geen gehaast!
Ben je nog steeds op zoen naar reisgenoten voor 5 dagen Marokko? Je aanbod klinkt gezellig.
Ik ben een vrouw van 40 en zou een paar dagen weg willen naar een zonnige bestemming.
Leuk dat je hebt gereageerd. Nee, er heeft voor de rest nog niemand gereageerd, want heb een paar uur geleden pas een oproepje gedaan. Ik kan maar 1 iemand op de kamer kwijt. Mogen van mij wel meer mensen mee, maar die moeten dan wel alles zelf regelen. Marrakech is zeker een zonnige bestemming, maar het is wel 1 van de 4 koningssteden in Marokko. Ze hebben een klein zwembadje, natuurlijk ook publieke zwembaden, maar we zouden b.v. ook een dagje Agadir kunnen doen, dat ligt wel aan zee (247 km over de weg). Met de auto ben je daar binnen ruim 2,5 uur, met de bus zal dat rond de 3,5 uur zijn. Leuk is het misschien, als je niet te ver weg woont, om elkaar vooraf te zien. Of misschien eerst even mailen, hoe jij het allemaal ziet, maar ik ben vrij makkelijk. Je mag ook in een PM’. Groet en een fijne dag, Adriana
Door drukte heb ik Lina nog niet teruggemaild en er had nog iemand gemaild. Maar even zo, dan zijn jullie beiden een beetje op de hoogte. Mil30, jij kan natuurlijk ook mee, maar als het meer personen worden moet je zelf nog even een accommodatie regelen. Zo gedaan, vaak hoef je niet eens vooraf te betalen. Dat hoeft niet duur te zijn, als je niet te veel eisen stelt kan je voor 6 euro al in een riad zitten. Die van mij was stukken duurder, maar komt dat er ook een klein zwembadje bijzit. Accomodaties met een zwembadje zijn stukken duurder. Het riad wat ik had geboekt had ik bij Vakantieveilingen gewonnen voor een heel zacht prijsje. Half november 2013 al geboekt krijg ik half januari 2014 een mailtje van hen dat het riad overboekt was. Ze hadden mij geupgrade naar een ander riad van hen. Niks update natuurlijk, maar ik had die veiling “gewonnen” voor 90 euro en de normale prijs in die periode was 200 euro voor 4 nachten. Vind ik wel een beetje schofterig, maar ze hebben een dakterras met zwembadje geregeld (daarvan een e-mailbevestiging en komen ons ophalen bij het vliegveld) en om dat zwembadje ging het mij ook. Dat andere riad van hen ligt op 50 meter afstand, dus daar ga ik gewoon gebruik van maken Voor Lina, omdat jij het over de veiligheid had, ik ben voornemens om een aantal excursies te boeken. 1 is met een privegids, bezoek soek van een halve dag (10 tot 13 uur) kosten 15 euro p.p… Het gaat mij er dan om, als je met twee vrouwen gaat, dat je niet te veel lastig wordt gevallen. Andere wil ik ook graag historisch Marrakech zien, ook een excursie van een halve dag. Prijzen hoeven niet vooraf te worden betaald, ze willen alleen je naam en riad/hotel of appartement weten en dan wordt je 's morgens opgehaald. Ik heb ook even gegoogled wat een taxiritje kost, want daar schijn je daar nog al eens bedonderd te worden. De prijs van een taxieritje van enkele kilometers is 10 a 15 dirham, zo’n 1 a 1,5 euro. Bij die taxiritten in het buitenland moet je wel altijd een prijs afspreken of de meter aanzetten. Vorig jaar ben ik in Thailand geweest en betaalde van de luchthaven naar het centrum van Bangkok met de meter aan zo’n 4 euro. Vaak wordt je daar wel het drie- of viervoudige gevraagd als de meter niet aangaat. Zowel in Bangkok en Marrakech barst het van de taxi’s, dus … Hoop snel van jullie te horen, want het is al over twee weken. Groet Adriana
Heb je inmiddels al een reisgenootje gevonden? Ik wil er graag een paar dagen uit waar alles mag maar niets moet (geen gehaast). Je dagindeling is perfect en ik kom tevens uit Rotterdam, dus ideaal.
Mocht je nog op zoek zijn hoor ik graag van je…:-)…
Nog niet concreet, dus in principe staat alles nog open. Het blijkt overigens wel dat ze mij, na het nagetrokken te hebben, dat ze mij geupgrade hebben. Een 4,6 op een schaal van 5 is nog altijd een 9,2. Maar ook als er meerdere mensen zijn, dat maakt niet uit. Je hebt riads in de medina vanaf 5 euro. Dit is stukken duurder, omdat er een dakterras is en een klein zwembadje. Wel moet ik je zeggen dat en dat was nog niet toen ik de advertentie zette, dat de vliegkosten bij Transavia (vanaf Rotterdam) nu 289 euro bedragen. Toen ik de advertentie zette was het 164 en ik heb via een andere site 159 euro gezien. Dat is met alleen handbagage. Ik betaal dus zelf 235 euro met 20 kg ruimbagage. Ach, we kunnen ook een paar dagen langer blijven, maar weet niet hoe bepaalde mensen in hun tijd zitten. Ik heb momenteel even de tijd. Laat maar horen. Groet Adriana omg Rt
Via Skyscanner.com kan je wel voor 164 euro boeken. 10 kg handbagage en afmetingen koffer. Bagage voor bagageruim komen meerkosten bij. Skyscanner is trouwens een handige voor mensen die de tijd hebben/flexibel zijn. Je kan beter je koffer alvast inpakken, alvorens te boeken. Het is maar een tip!
Lizzy, leuk dat je hebt gereageerd. Nee, nog niks concreets, maar ik ga toch wel. Ben vrij onafhankelijk en op vele plaatsen op de wereld alleen naartoe gegaan, maar nooit alleen. Ik vind het alleen in een stad veel gezelliger om na wat gedaan te hebben, beetje relaxen en lekker wat te eten, drinken en wie weet daarna naar een uitgaansgelegenheid. Marrakech schijnt van Marokko het mooiste uitgaansleven te hebben, misschien dat we dat in die dagen op moeten sparen tot vrijdagavond/-nacht :)))))))))))) Vliegen is vanaf Rotterdam vanaf half 3 s middags, terug zaterdag rond 18 uur. Ach en als jij in Rotterdam woont … Het riad heet Njane Adjan in Marrakech, in de medina. Weet je waar je terecht komt als je meegaat, haha