Tips accomodatie Marrakech

Wij gaan in december een week naar Marrakech, de vlucht hebben we al geboekt.
We zoeken nu accomodatie ( hotel of riad) nabij het centrum.
Hebben jullie tips?

Welke excursies kunnen we maken? Zijn er “reisbureaus”?

We houden ons voor alle tips aanbevolen.

Alvast bedankt.

Sjaak

Hoi,
Ben zelf vaak in Marrakech geweest. Riad Omar is mooi en goed. Heb zelf ook in hotel Scherazade geslapen. Ligt allebei heel dicht bij Jema El Fna.
Voor excursies kun je ook contact opnemen met A. Annouch.
Een hele ervaren loyale gids, die goed excursies voor je kan organiseren of tips kan geven.
Ben zelf met hem op reis geweest. Een prima ervaring.
Kijk als je wilt voor contactgegevens op marokko-service-reizen.nl
Heel veel plezier met de voorbereiding. Het is een heel mooi land.

logeer regelmatig in Marrakech:
riad omar is goed en prima gelegen (lekkere keuken)
riad alisma is kleiner, zeer gezellig en ook betaalbaar.
dit jaar proberen we nog, vanwege geen plaats in vorige 2, de riad dar saba uit.

en oh ja, als je een gids zoekt voor excursies in bergen, woestijn kan ik je een persoonlijke vriend aanbevelen.

Hoi,

Dank voor je reactie.

Die gids neemt je mee in zijn auto, of moet je dat apart regelen? Welke taal spreekt de gids?
Aan welke prijzen moet ik denken voor deze gids?

Gr

hallo,
hangt er vanaf wat je precies wil doen: trekking te voet of met 44? Hoeveel dagen? Hoeveel personen?..
aanraders zijn: ait ben haddou, telouet, ouarzazate, eventueel woestijntrekking (1 nacht), …
Als je de pistes wil doen, is een 4
4 aangewezen, met of zonder chauffeur = dezelfde prijs. Anders kan je gewone personenwagen huren.
De gids kan door ook voor zorgen maar heeft geen eigen 4*4.
gids spreekt frans, spaans, arabisch en berbers en behoorlijk engels. En hij heeft al wat nederlands geleerd.

We gaan met zijn tween.
We wilden een keer het Atlasgebergte in en een keer een kijkje nemen in de woestijn.

hoeveel dagen hebben jullie dan precies? 1 week - dag aankomst - dag vertrek - dag transfert van woestijn terug naar Marrakech - hoeveel dagen bezoek stad Marrakech?

Wij zijn net terug uit Marokko en voor Marrakech is Ryad Omar een echte aanrader, vriendelijke mensen, goede accomodatie en uitstekend (en veel …) eten.

Kijk voor Appartmenten en villa’s in Marrakech ook op de website van HomeAway.nl. Hier staan meer dan 300 accommodaties vermeldt, ook in het centrum. Als je via deze website boekt reserveer je bij de eigenaar zelf.

:wereld: Vakantiewoningen

Woon zelf in t zuiden van Marokko stad Ouarzazate en organiseer tours
en excursies door t zuiden van Marokko. Ben zelf Marokaans/Nederlands
Bekijk me site www.reisdoormarokko.nl en als ik wat voor u kan betekenen
hoor ik t graag.

Er is zoveel te zien en te doen.

Groetjes Hafid

:zon02:

Hey,

ik raad je aan om op www.myresidencemarrakech.com te kijken voor je trip naar Marrakech. Er staat een selectie van riads die in het centrum van Marrakech zijn en een overzicht van leuke excursies en activiteiten.