Marrakesh tips..riats,resorts&excursie

Hoi allemaal,

26 april t/m 3 mei gaan wij voor een week naar Marrakesh met gezin (6personen) omdat mijn vader 60 wordt.

We willen beginnen met een paar dagen in een riat,vanuit daar een excursie de woestijn in (1nacht) en daarna nog een paar dagen in een luxe maar betaalbaar resort.

Wie heeft voor ons de gouden tips voor verblijf en excursie organisaties?

Groetjes Sanne

Via Wereldwijzer app

surf naar www.marokkoavontuur.com

Dag Peter,

Bedankt maar ik zie hier alleen tochten van meerdere dagen.
Wij zouden graag een tocht van 2 dagen/1 nacht doen door de woestijn/gebergte enz.

Groetjes

Via Wereldwijzer app

Reisbegeleider gids
Nederlands sprekende gids in Marrakech nodig:
U kunt Mohamed Zaim mailen:
marrakechguide@outlook.com
(00212)(0) 629596100

      • Updated - - -

Reisbegeleider gids
Nederlands sprekende gids in Marrakech nodig:
U kunt Mohamed Zaim mailen:
marrakechguide@outlook.com
(00212)(0) 629596100

Een deel van onze collectie kan je vinden op www.byrocco.com.
Voor een reis op maat kan je altijd een mail sturen naar info@byrocco.com.

En voor tips natuurlijk ook :wink:

Met vriendelijke groet,

Team ByRocco

Hoi Sanne, dat is een goed idee! Marokko en vooral het Zuiden is erg mooi. Ik kom er sinds 2002 en woon er nu sinds 2009. Ik heb toen een Riad verbouwd tot B&B en deze run ik nu 4 jaar. Hij ligt in de Medina en vandaar uit kun je naar alle bezienswaardigheden van de stad Marrakech! Het is heel gemakkelijk om excursies te maken. Er zijn er naar Zagora en Merzouga. De laatste is drie dagen, waarbij je 1 nacht in de woestijn slaapt. Echt een aanrader. Mijn Riad heet: Riad Aicha Marrakech (www.ryadaicha.com) Loek

Hallo Sanne, wij zitten meer zuidwaarts (Rozenvallei en Ouarzazate). Ik heb een klein beetje kritiek op de excursies die vanuit Marrakech worden georganiseerd. Ze vertrekken heel vroeg om de Tichkapas over te steken. In het toeristisch seizoen is het een hele rij busjes (transport touristique). Maximum aantal mensen meenemen, een bijna volledige dagrit naar de woestijn (Zagora en nog langer Merzouga), dromedaris op, overnachten in woestijn en de volgende dag de hele rit terug. Middagmalen in een wegrestaurant of misschien als het wat beter meezit in Ouarzazate. Als jullie toch met 6 zijn, huur dan een 4*4 met chauffeur en trek er langer op uit. Voor de rest denk ik dat er leuke riads zijn in Marrakech. Loeks riad hierboven of www.riadcroixberbere.com

Bekijk www.reisdoormarokko.nl

Er zijn hele leuke dag excursies met Nederlandstalige begeleiding… En bieden ook groepsreizen en privé tours naar de woestijn…

Voor meer informatie mail dan naar:
Info@reisdoormarokko.nl

Hallo
In marrakech gebruik ik altijd graag riad Celia. Ligt rustig en toch in de buurt van tplein. De kamers op het dak zijn erg leuk. Prijs per 2/3 pers kamer 40’euro.
S morgen rijden met een grand taxi naar imlil in de bergen is erg mooi. Heb daar al meerdere jaren een muildier,gids en kok gehuurd voor meerdere dagen maar voor 2 dagen kan t ook prima. Je kunt dan BV dezelfde dag over een pas boven imlil lopen en daar in een hut overnachten. Dat is altijd met de gids en kok. Zij regelen alles.
Volgende dag weer via een andere roue naar imlil terug en eind van de dag weer naar marrakecht. Reisis ongeveer 1.5 uur. In imlil kun je zo duur of zo goedkoop als je wilt overnachten. Is in prachtige bergen en vlakbij marrakech. Als je meer wilt weten stuur me maar een pb.
Groeten annemieke