Wij gaan dus eind april met zijn 2tjes naar Marrakech toe.Heeft er iemand nog tips?? wat wel en zeker niet te doen…
Wat we graag willen is 1 overnachting in de woestijn daar.
We hebben een leuke Riad uitgezocht …Riad Calista wie kent deze riad ??
gaan jullie een auto verhuren of gaan jullie met een groep…hebben jullie de riad al gereserveerd? hoelang blijven jullie in Marrakech? hoeveel dag dagen hebben jullie om naar woestijn te gaan… kijk op onze site. hier staan voorbeelden van tochten die wij maken…www.marocexplore.com
als jullie vragen hebben, horen we dat graag
goede reis alvast
We hebben de riad al geregeld voor 9 dagen. We willen graag een nachtje ofzo in de woestijn door brengen …Het liefste dat het geregeld kan worden dat je bij de riad opgehaald word en daarna ook weer terug.Een auto huren …nee denk het niet we willen zoveel mogelijk van marrakech gaan bekijken met een gids ofzo.
Dat kunnen we regelen. Jullie blijven 9 dagen in riad en toch bezoeken jullie de woestijn. het is niet te doen mogelijk gezien de lange afstanden. Het is handig als jullie meer dagen vrij maken om woestijn , Draa en dadesvallei bezoeken… jullie worden natuurlijk opgehad en weggebarcht van naar jullie Riad.we horen het graag.
Ik denk ook dat het niet te doen is in één dag naar de woestijn. De afstand tot bijvoorbeeld Erg Chebbi is al zo 600 km en dan moet je ook nog dwars door de Atlas. Gekke werk als je het mij vraagt. 9 dagen Marrakech is opzich best veel. Ik ben er in Oktober 4 dagen geweest, toen een auto gehuurd en naar Erg Chebbi gereden, onderweg in Oarzazate overnacht, mooi stadje met mooie bezienswaardigheden! Volgende dag doorgereden naar Erg Chebbi, en daar een kamelen tocht de woestijn in en overnacht in een Berber tent in Erg Chebbi. (echt super), volgende dag naar de Dades gorge gereden en een prachtige wandeling gemaakt en overnacht daar, en toen weer terug naar Marrakech. Daar heb je echt minimaal 3 nachten voor dus ik denk niet dat er tours te vinden zijn die het in één dag doen, en dat moet je ook niet willen denk ik. Dan zie je niks en zit je heel de dag in de bus/auto. Overigens is het heel goed te doen om zelf te rijden in Marokko. Kun je zelf alles bepalen. Marrakech is ook goed zelf te re bezoeken, wij hadden een klein hotel, 5 kamers met prachtig dakterras midden in de Medina waar smorgens het ontbijt werd geserveerd, echt super locatie, 15 minuutjes door de Medina dwalen en dan sta je op Djeema el Fna.
Wij hebben een stedenreis gemaakt naar Marrakech. Je kunt voor onze ervaringen kijken op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Al onze info kan ik hier niet posten want dat is te veel. Op de site staan ons reis-/routeverslag, veel foto’s en een lijst met tips.