Woestijndagtrip vanuit Marrakech mogelijk?

Beste mensen,
Over ca 4 week gaan we (2 volwassenen) 5 dagen naar Marrakech. Afgezien van Marrakech, willen we ook graag 1 dag een toer maken naar de woestijn. Is dat mogelijk? Is het handig dit in Marrakech zelf te regelen of al in NL? Hoe ziet zo’n toer eruit? Welke route is handig? En hoeveel kost zo iets ongeveer?
Alvast bedankt voor de reacties!

Het is nog een behoorlijke afstand om van marakech naar de Sahara te gaan! Er zijn echter diverse tourbureaus die trips de woestijn in aanbieden, in ieder geval voor meer dagen maar ik geloof zelfs voor een dag.

De filmset bij Ouzarzate is ook te bezoeken uit Marakech, dat ligt ook enigszins in een woestijn/zandlandschap, wellicht is dat ook een optie?

1 like

Hoi
ikzelf heb geen ervaring met een tour vanuit marrakesh maar ik sluit me bij jenny aan, het is veel te ver om 1 dag een leuke tour te maken.
Ik zelf heb een nacht doorgbracht in de Erg Chebbi Woestijn, dat is zeker een aanrader. Misschien kunnen jullie je zinnen een beetje verzetten en minstens een 2 daagse tour met overnachting in de woestijn maken. Waar je dit het beste kan regelen kan ik je niet vertellen, maar in principe kan je alles in Marrakesh regelen dus dat moet zowiezo geen probleem zijn.
Veel plezier alvast en ga ervan genieten!
Groetjes Lotte

1 like

Zoals hierboven reeds gezegd, het is niet mogelijk om een dagtrip naar de woestijn te maken, het is gewoon veel te ver. En eigenlijk ook jammer om snel snel even naar de woestijn te gaan. Je moet er minstens 2 dagen voor uittrekken, en dan zie je onderweg nog heel wat moois.

Je kan dit makkelijk al van hieruit regelen, dan hoef je er ginder niet meer aan te denken. Kijk eens op www.marhba-au-sahara.com voor ideeën en foto’s.

Veel plezier in Marokko!

1 like

het ligt er maar aan wat je woestijn noemt. als je toch helemaal niet kent zijn er genoeg '‘bedonder-ze weten toch van niks, die dommerds’‘toertjes-dan zie je zand genoeg in 1 dag. Maar als je echt de charme en ervaring wil opdoen dan (is reeds eerder al gezegd) raad ik jullie echt aan een NACHT in zo’n bedoeinentent door te brengen en de zonsopgang op zo’;n zandheuvel gade te slaan-heel erg indrukwekkend. dan ben je uiteraard tenminste 2 volle dagen uit M-kech.

1 like

Helemaal gelijk, bkkflyer!
Jammer genoeg zijn er ook veel mensen die er geen twee dagen voor willen uittrekken… en zo die nacht in een bedoeïenentent of onder de indrukwekkende sterrenhemel niet kunnen meemaken. Trouwens, woestijn, da’s ongeveer het tegenovergestelde van snel, snel, snel alles zien.

1 like

Beste mensen, ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor jullie reacties! 1 dag woestijn is dus niet handig. We kijken wat mogelijk is, want we willen wel kwalitatieve dagen hebben. Of we trekken er meer dagen voor uit of we gaan dit maal andere mooie dingen bekijken en komen een volgende keer terug.
Nogmaals dank en we zullen nog wel even aan jullie denken als we er zijn.
groeten, Hanneke

Hey,
wij zijn juist terug uit marokko, en wij zijn ook naar de sahara geweest, vertrekkende uit Marakech, ik denk wel dat je zeker op 2 dagen moet rekenen.
Wij hebben dit gedaan met www.marocexplore.com.
Wij hadden op voorhand alles besproken, zodat we daar zo min mogelijk tijd verliesden. Was echt super, mohammed is daar zelf opgegroeid, dus kent heel leuke plekjes en toeristich vrij!!!

een echte aanrader!!

Marleen