Woestijnexcursies

In april gaan we voor 2 weken naar Marokko. Naast de koningssteden willen we ook de woestijn aandoen. Nu twijfelen we of we in Casablanca zullen beginnen en dan via Rabat, Meknes en Fez de woestijn in zullen gaan of dat we beginnen in Marrakech en dan gelijk een paar dagen de woestijn in.
Heeft iemand hier ervaring mee? En kun je zowel in Marrakech als Fez woestijnexcursies boeken? Zo ja, wat kost het minste tijd?

gr. Dirk

Hallo,

je kan best vanuit Marrakech vertrekken, al is dat ook nog een eindje tot aan de woestijn.

Kijk eens op www.marhba-au-sahara.com voor de woestijnexcursies.

Als je nog vragen, laat maar horen.

Groetjes,

Valerie

Dank je wel voor je informatie! Weet jij of het mogelijk is om vanuit Fez naar de woestijn te reizen?

gr. Marijke

Ja, natuurlijk is dat mogelijk, maar het is weinig waarschijnlijk dat je iemand zal vinden die dat organiseert van daaruit.

Hallo.
Je hebt niet vermeld, of je eigen vervoer hebt. Dus laat dat eerst maar eens horen.
Een woestijn excursie kan je toch het beste boeken in de woestijn, denk je niet??? Doe dat niet in Fes of Marrakech anders weet je zeker dat je een teleurstelling te verwerken krijgt.
Als je geinteresseerd bent, weet ik wel een adresje, waar je met een drommedaris de woestijn in kan, eten, drinken en overnachten. Tevens een oase bezoeken en een zoutmeer. Dans optreden, kortom Marocco op zijn best. Prijs 30 euro pp alles inbegrepen, ook het eten.
Denk er maar over na,o ja, de trip wordt gedaan door een student van de Universiteit, 23 jaar, die vloeiend Engels spreekt.
Succes en geniet van Marocco, het is het waard. Fred.

Hoi Stoffie,

Mijn beste vriendin en ik willen in september 3 weken naar Marokko…
We beginnen in Marrakech, via de kust naar Rabat en dan via Fes naar Erfoud.
Wij willen dan 1 nacht in de woestijn Erg Chebbi slapen.
Heb je daar misschien een goed adresje?
Daarna gaat de trip verder via Tinerhir, Ouarzazate naar Agadir.

Weet je misschien de gemiddelde snelheid die men daar rijdt? We gaan namelijk met eigen vervoer en we zien overal de afstand staan maar weten niet hoe snel we er kunnen rijden.

Alle andere tips zijn van harte welkom.

Groetjes Kim en Kim

Hallo KK
Ik vind jullie route niet logisch.
Kijk eens op de Michelinkaart, en maak een andere volgorde. Wat je nu wilt doen, rijdt alleen maar om.
Ik ben geen reisbureau dat geld verdient door clienten te sturen, maar vlak voor Merzouka ligt een klein dorp. Daar weet ik een adresje van een student, 23 jaar, die met drommedarissen de woestijn ingaat.
In het kort>>> -s morgens op eigen gelegenheid naar zijn huis, hij wacht je onderweg op. Daar krijg je ontbijt, dan naar een oase, zoutmeer en een lokale dansvoorstelling meemaken.
Lunch weer bij hem thuis, daarna vrij tot 17.00 uur. Op dit tijdstip met drommedarissen de woestijn in. Naar een bivak, aldaar maakt hij het avondmaal klaar. Eten, wat getrommel, de zon heb je zien zakken en naar bed. Er zijn terplaatse geen andere gasten. Dus individueel.
-sMorgens zonsopgang, ontbijt en daarna weer je weg vervolgen. E.e.a. is zeer correct en de prijs is 30 euro, inclusief het eten en slapen.

Er zijn echter in Merzouga tal van anderen, die dit ook doen, echter ik heb alleen maar goede
ervaring met deze jongen. Hij spreekt ook Engels.

De snelheid per dag is niet veel, als je tenminste wat wilt zien onderweg. Leuke marktjes en leuke dorpjes. Als ik in Marocco rijd, reken ik ongeveer op 200 km per uur. Maar als je de enkele autowegen neemt, ja, dan gaat het sneller…

Mocht je nog wat willen weten, vraag gerust…
Gegroet, Fred

He stoffie,

Zou ik het adres mogen hebben van deze student?

Groet Yams

Yams, geef me even je mailadres, hier of op mijn mailadres [EMAIL=“frederico34@hotmail.com”]frederico34@hotmail.com
Deze student is te bereiken via mns, want in de plaats waar hij woont is alleen maar zand…en geen adres. ha ha ha
Succes, je krijgt er geen spijt van.
Ik ga met Hollanders in mei en in juni.
Groet, Fred.

Hallo Dirk,

Je kunt het best naar Marrakech of Casablanca vliegen en liever naar casablanca wegens de prijsvoordeel vanuit Amsterdam (airarabia) . Je kunt dus de reis beginnen vanuit Casablanca richting marrakech en vervolgens de Sahara en je eindigt met Dadesvallei.

hier onze site, hier kun je voorbeelden van tochten vinden. We kunnen je ook helpen met het samentstellen van jullie reis. www.marocexplore.com

groetjes,
Said, Kitty Fadli