Woestijntocht vanuit Marrakech

Hoi!

In juli ga ik tien dagen naar Marokko. We vliegen op Marrakech en willen vanuit daar graag de woestijn in. Is dit makkelijk ter plekke te regelen of kun je dit beter van tevoren boeken? En wat is een redelijke prijs voor een 3-daagse tocht?

Hej,
Mijn vriend is reisbegeleider in het zuiden van Marokko en organiseert meerdaagse trips naar de woestijn vertrekkende van Marrakech en Ouarzazate. Bekijk even de info op http://www.fikratravel.com en stuur me een mailtje via info@fikratravel.com dan geef ik je meer gedetailleerde info en een prijsidee naargelang het circuit dat jullie wensen te doen.

Groetjes

Joke

Hoi, In juli moet je geen tocht doen naar de woestijn! Het is dan Ramadan en het is er dan veel te heet. In Essaouira is het dan wel goed toeven. Als je toch in Marrakech wilt zijn, kom dan in mijn riad (www.ryadaicha.com). Ik heb hem zelf in drie jaar verbouwd en beheer hem nu meer dan 1 jaar! Loek

3 dagen woestijn in juli is niet te doen! 1 nacht ok.
Veel te warm dan!
zoek liever de Hoge Atlas op als je wil gaan trekken (is ook warm maar draaglijk).
www.tigmi-ntaourirt.com
welkom!

Helemaal eens met bovenstaande. In juli is het zowel in Marrakech als de woestijn veel te heet. Aan de kust: Essaouira, Aglou-plage, Mirleft, Sidi-Ifni is het dan aangenaam. En idd de Hoge Atlas is draaglijk: riviertjes voor afkoeling genoeg!!
Bea Mulder

Ik heb 2 jaar geleden een woestijntocht in Merzouge gedaan tijdens de maand juli en eigenlijk viel dat reuze mee qua warmte… het was wel maar voor 1 nacht. Heenreis per kameel in de namiddag en terugreis vroeg in de ochtend. De gidsen houden rekening met de hitte.
Woestijntochten kun je in principe ook ter plekke in Marrakech reserveren. Je kan je informeren bij de toeristische dienst in Marrakech of in je hotel.

Hoi,

Ten eerste, jeetje wat een reclame wordt hier gemaakt zeg!

Dan nu antwoord op je vraag. Ik ben vorig jaar 3 weken naar Marokko geweest en heb toen een woestijntocht van 2 dagen gedaan ergens halverwege augustus, volgens mij was t toen zelfs nog suikerfeest? Het was makkelijk te boeken bij het hostel. Dat kostte ons 500 dirham. Had denk ik nog wel iets goedkoper gekund, want het was het bedrag dat we daarvoor hadden bedacht en we waren na een dag shoppen zo afdingmoe dat we niet hebben afgedongen.

Ik zelf zou zeggen 3 dagen woestijn; doen! Als je 2 dagen gaat zit je meer in de auto dan dat je kunt genieten van de omgeving. Ga in godsnaam NIET de hele tocht afleggen op kamelen, lijkt idyllisch, maar doet pijn!!

Qua hitte viel het ons in augustus ook mee, we hebben zelfs nog een beetje regen gehad in de woestijn!

Ik hoop dat ik zo een beetje verder heb kunnen helpen:)

P.S. T was 500 dirham pp!!

Bekijk www.reisdoormarokko.nl

Hey Kiiiiim,

klinkt goed! Weet je nog hoe het heet?
Heb er wel wat vragen over.
-was het een privé reis? Of waren jullie met een groep?

• sliepen jullie in tenten of onder de open lucht?
  • wat aten jullie?

Hoor het graag allemaal.
thanks
Frank

Laagseizoen dus voor onder de €30 een nacht in de woestijn doorbrengen zou ik zeggen. Overdag lekker voor pampus liggen in de schaduw, 50+ graden in de volle zon is voor de meeste (doorsnee) Nederlander niet echt te doen. Daarnaast doet zo’n Dromedarisrit (!) inderdaad behoorlijk pijn aan de liezen en de edele delen!

Hoi Frank,

Ik heb niet echt een naam van het bedrijf dat het organiseerde voor je, sorry! Ik heb het toen gewoon bij mn hostel geboekt. Ik had wel het idee dat het bedrijf dat onze groep deed zo ongeveer alle woestijntochten organiseerde, maar ik weet niet of dit ook echt zo is.

Het was met een groep, wel een kleine van ongeveer 10 personen oid. Er waren tenten, maar je kon ook gewoon je matrasje naar buiten slepen en daar slapen, dus je kon eigenlijk gewoon kiezen. Het was ook in een soort tentenkamp, waar ook vrouwen en kinderen waren en de vrouwen kookten. We aten een kiptajine, echt een hele lekkere! Savonds werd er nog muziek gemaakt, heel gezellig zo tussen de tenten in de sahara.

Ikzelf zou toch wel de 3 dagentour aanraden, ben zelf 2 dagen geweest en dan zit je in verhouding toch wel veel in de auto! Ik vond het toen ik daar was wel heet, maar wel te doen. Volgens mij ga je trouwens met de 3 dagen tour gewoon ook nog langs andere plekken en daarnaast zit je ook een deel in de geaircode auto, dus ik denk dat je dat prima kunt overleven… Heel Marokko is heet (Marrakech met 45 graden was ook geen pretje…) dus als je dan toch besluit richting de woestijn te gaan, ga dan goed!:slight_smile:

1 like