Hallo,
Begin augustus (2 t&m 11 augustus) ga ik samen met mijn zoon van 14 naar Marokko. De heenvlucht is naar Marrakech en de terugvlucht vanuit Agadir.
Het voorlopige plan is:
- Marrakech
- Een paar nachten in bergen/ woestijn
- Essaouira/ Agadir
Een paar vragen:
- is de woestijn te doen in Augustus?
- kent iemand een Nederlandstalige gids voor Marrakech en eventueel de paar dagen voor de woestijn en/ of de bergen?
- een goed hotel aan het strand om af sluiten in de buurt van Essaouira of Agadir
Andere tips zijn ook welkom…
Groet, Christian
dag christian,
een aantal jaar geleden was ik in marokko in july en august . Ik heb toen een reisje geboekt in marrakech van een paar dagen door de verschillende gorges en ook de woestijn in. Het was enorm heet (50 graden), we mochten pas op de kamelen vertrekken na 6 uur savonds, toen het weer enigzins af begon te koelen, maar nog vond ik het wel behoorlijk heet. De rondreis was verder wel te doen ivm met de airco in de auto waardoor je lichaamstemp in ieder geval af en toe weer juist was.
toevallig ga ik volgende week weer naar marocco. ik heb nu echter wel besloten om de woestijn de woestijn te laten ivm de hitte.
Maar eerlijk is eerlijk, het was wel prachtig en zeker de moeite waard om te zien. en in een tent daar te slapen.
ik heb me echter voorgenomen nog een keer terug te komen op een ander moment om echt te kunnen genieten van de woestijnen en het midden en zuiden van marocco.
veel plezier!
gr mariska