Te warm in augustus?

Hallo,

Wij zijn aan het kijken om in augustus naar Marokko te gaan.
Wij vroegen ons af het dan niet véél te warm is?
Het is de bedoeling om 3 weken rond te trekken.

Alvast bedankt.

Groetjes
Melanie

Hoi Melanie, het ligt er een beetje aan waar je heengaat. In het binnenland, de steden en in de woestijn is het echt heel heet, maar aan de kust is het prima te doen.

En ook in de bergen, als je op hoogte bent, is het goed te doen. Temperaturen: 25 tot iets boven de 30 graden; 's-nachts koelt het af naar een graad of 15.
Ik organiseer twee wandelreizen: vertrek 14 juli en 30 augustus. Mocht je belangstelling hebben: www.beamulder.nl
Bea

Is Marokko warm in augustus. JA! Maar als je je daarop aanpast is het zeker wel te doen. 's ochtends wat eerder opstaan en zo rustte we vaak rond de warmste uren 12-15 uur. En natuurlijk veel water drinken.
Langs de kust vond ik het een stuk aangenamer door de koele wind. De woestijn was heel heet, maar ze pastten de excursie met kamelen aan. Je gaat pas laat in de middag weg, en 's ochtends vroeg weer terug.
In de steden kun je lekker in een restaurant gaan zitten en regelmatig ff rusten en drinken.
Marokko is een mooi land en echt een aanrader.
Veel plezier!

Hoi melanie,in augustus begint de ramadan dus het zal wat saaier zijn in marokko.het is trouwens ook vreselijk warm daar in augustus.

Als je gaat vergeet dan ook niet langs het visserdorpje al hoceima te rijden.groetjes

Hoi,

Ik zou je augustus niet aanraden om dan rond te gaan trekken. ik ben net terug en wij zijn van agadir naar tanger gereden.In tanger was het echt bloed heet. Dat was gewoon niet t edoen.Het is plaatselijk zo verschillend.In agadir begint de dag altijd met wat bewolking dat maakt het gelijk een stuk minder warm. Ik zou zelf als je graag rond wilt reizen in marokko meer in het voorjaar gaan.Dan is het niet warm en je kunt dan veel meer zien.Als je in augustus dan toch gaat hou er rekening mee dat er een hoop gesloten zal zijn. Iedereen komt pas na het avond eten naar buiten en blijven tot heel laat op en buiten. Alles verschuivd zeg maar een beetje.Overdag niets en sávonds tot heel laat. Het eten is dan ook pas rond 9 a 10 uur.Dus dat is best laat.Er zijn wel eetgelegenheden open hoor en je bent toerist dus je kunt zelf wel gewoon eten.Maar het is sávonds een stuk gezelliger dan overdag. Nou succes met beslissen