Marokko advies?

Hallo
Mijn man, zoon(14j) ,en ik gaan de eerste twee weken van Augustus naar Marokko Willen een trip maken van af Agadir naar de woestijn bij Merzouga
via Ouzoud , Marrakesch naar de kust terug.Nu zijn we gaan twijfelen omdat de tempraturen erg hoog zijn.Is er iemand die al eens hartje zomer richting woestijn is geweest of heeft iemand een ander idee? alle advies en ervaringen zijn welkom!:zon02:

Hoi Sylvia,

Ik woon 140 km vanaf Agadir in Tafraoute. En ik moet je zeggen, in augustus is het inderdaad erg heet, rond de 45 graden is normaal en in de woestijn is het nog heter. Ik run een auberge bij Tafraoute in de buurt (www.chezamaliya.com) en vanaf 13 augustus sluiten we ruim drie weken vanwege de hitte en de maand augustus is ook de Ramadan periode.
Ik adviseer je om gedurende deze periode aan de kust te blijven waar de temperatuur aangenamer is en een eventuele uitstap naar de woestijn uit te stellen naar een andere periode in het jaar.
Als je verder het land in gaat, zoek dan een hotel met airco en zwembad!
Veel plezier! Misschien zie ik je nog wel in Tafraoute!
Liesbeth

Goh fijn dat je hebt gereageerd nu weet ik het zeker geen woestijntocht komen we dan nog wel een keer voor terug.
maar er zal nog genoeg overblijven om te zien,heb je misschien nog tips? die wel te doen zijn in augustus cascades de ouzoud? of ook te warm.

De 12 daagse reis is 950 pp. U kan de reis ook korter of langer maken

Bij de prijs is inbegrepen:

-Alle overnachtingen in verschillende hotels, bij lokale mensen thuis en in de sahara.
-Iedere dag ontbijt, lunch, avondeten.
-Het vervoer door Marokko ,met een 4x4 met airco chauffeur en gids.
-Kamelentoch door de sahara, naar de slaapplaats.
-En mij als reisleider gedurende de hele reis.
-Flexiebel

De reis gaat door bij 4 aanmeldingen, minder is ook mogelijk maar dan wordt de prijs wat meer pp.

Niet inbegrepen is de vlucht en evt activiteiten zoals Quad rijden, , massages enz.

Uw kan mij u wensen vertellen en dan samen kijken naar het beste wat bij u past.
met hartelijke groet,
Mohamed

Hoi, hoi,

Ik ben net terug van een 17-daagse reis eind augustus, begin september en toen was het ook zeker 42 graden op veel plekken.
In Ouzoud waren een paar hele hete dagen en dat is gewoon niet fijn.
Plekken die wel te doen waren, waren de Todrakloof en de kust.

Hoe graag ik ook in Marokko kom en er fijne reizen organiseer(ook met kinderen/pubers)én van de zon houd, ik ga niet meer in augustus, begin september!

Heyy, ik raad het aan om een Marrakech excursie te doen, het is en niet zo duur en je krijgt gelijk veel van het land te zien. Ik heb het zelf ook gedaan dus ik spreek uit ervaring je zou maar een kijkje moeten nemen op http://myresidencemarrakech.com/excursies/1/.
Gegroet

Temparatuur in de maand December
Ik ga in de maand december naar Agadir en marrakech
wie kan mij de gemiddelde temparatuur doorgeven,
en wat is de beste vervoer van agadir naar marrakech,bus of taxi?
Groetjes

Gemiddels temp kun je misschien op internet vinden, bv Google,maar over het algemeen is het nog wel zacht weer dan.
Met de bus kom je heel gemakkelijk van Marrakech naar Agadir. Bv met CTM of Supratours.

veel plezier!