Zomer in Marokko

Wij zijn van plan (gezin 2 kids 12 & 14 jaar) om eind juli/begin augustus
naar Marokko tegaan. We willen ook graag 4x4 tochten (wie heeft tips) van enkele dagen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe is de temperatuur in die periode? Heb je nog wel puf om wat te ondernemen??
Zat te denken om ook naar Agadir te gaan, dus wel zuidelijk.:dag:
Groetjes

agadir zijn alleen maar hotels en strand moet je van houden, essouira is een leukere plek aan het strand.

in de woestijn was het afgelopen zomer tegen de 50 graden, helemaal de reden waarom ik daar maar 4 dagen ben geweest. beetje te heet, maar wel mooi. essouira was gewoon lekker vanwege de wind. noordelijker is allemaal prima te doen. woestijn ook, maar ik moest zonodig in een woestijn tent slapen, ik kwam andere hele frisse mensen tegen, die hadden een hotel met airco… Atlas enz ligt hoger dus koeler. een auto met airco zorgt ervoor dat als je eruit komt je nog in staat bent om wat te doen. De zomer is niet de beste tijd voor marocco, desalniettemin heb ik me vorig jaar prima vermaakt.
veel plezier

dank je voor je informatie, heb ik wel wat aan. Ga in iedergeval in het noorden zoeken. Wat voor safari tocht heb jij gedaan? georganiseerd of individueel? Is het in een jeep ook goed te doen?

ik vond marokko overal prima te doen. de wegen zijn goed, openbaar vervoer is meer dan prima. ik vond het allemaal erg europees. Bijna een beetje allemaal te netjes. Ik heb in marrakech een aantal triporganisaties langsgelopen. en ben er met 1 mee gegaan. erg goedkoop en erg leuk. ik reisde alleen, en in die tour waren we maar met zijn 5-en. ik hou niet zo van de grote groepen. dus dat was erg ok. voor een groot deel van maroc heb je een jeep niet nodig. ik denk dat je even moet kijken hoe de wegen zijn op specifieke plekken waar je heen wilt.
En ik ben in marocco verder alleen met het openbaar vervoer en grandtaxis rondgekomen, die wegen waren allemaal goed. de auto voor de trip was ook gewoon zo’n moderne 6-sit familly auto. geen jeep.

als jullie een eigen auto hebben ben je natuurlijk instaat om lekker overal even heen te gaan. geweldig. ach en als het dan te heet is dan kan je zo weer ergens anders heen.

ik denk dat het handig is eerst te beslissen wat je wilt zien en doen en dan even de wegen checken. een paar NL kinderen vertelden mij onderweg dat ze in de atlas heel leuk met ezels hadden rondgetrokken en dat ze op een kameel hadden gezeten in de woestijn en ook op het strand voor een trektocht. schijnbaar is er dus voor kinderen ook prima leuk dingen te doen.
gr

Hallo,

Het is in die periode inderdaad warm. Ik zou zelf zeker naar agadir gaan. dit is overigens ook voor de kinderen leuk. Verder kun je via de reis organisatie waar je boekt prima leuke tochten boeken waaronder ook de 4x4. Verder kun je dit ook doen bij de boulevard.Daar zitten en aantal bureau’s die dit ook aanbieden.
Verder kun je vanaf agadir in ongeveer 3.5 uur rijden naar marakesch. Let op hier is het in deze periode heel warm. Geen zee dus erg benauwd. Er is een plaatje imouzzer valk bij agdir met een hele mooie waterval. Zeker de moeite waard. Dus al met al best wel veel te doen. De reis organisatie bied van alles aan dus je hoeft je niet vervelen. Op het strand kun je ook jet ski’s huren. Mocht je verder nog info willen kun je altijd mailen. Ik ben zo’n beetje overal geweest. Ik kom er nu al 11 jaar. vandaar.
gr patricia

Hoi Patricia, bedankt voor je tips, ik was inmiddels zover (heb nog niets geboekt) om eerst een weekje via een reisorg. naar essouira tegaan (via de tip van mariska) een er dan nog een weekje zelf kijken wat we doen, tenminste als ik dat met de reisorg. rond kan krijgen ivm vlucht. Wil dan niets boeken en daar ter plekke kijken wat er is. Of is alles echt vol in de zomer?? Wat kost het levensonderhoud in Marokko? gewoon eten en drinken. Zal ook nog even bij Agradir kijken.
Groetjes Carla

Hoi,

Ja dat zou ook kunnen moet wel zeggen dat ik essouira voor de kinderen wat minder leuk vind. In agadir leeft het allemaal wat meer en bij alle hotels bijna heb je ook leuke animatie.
Vanaf agadir is het b.v heel leuk om 2 dagen marakesch te doen en dan b.v 2 dagen essouira. Zo heb je toch een kleine tocht en je kan ook b.v meer naar taroudant,immouzer(watervallen),Tiznit.Dit zijn ook allemaal hele leuke plaatsen. Je zit met agadir een beetje in het midden. En je kan dan overal naar uit wijken.Maar ja je moet zelf maar even kijken. Agadir is voor mij echt mijn 2e thuis vandaar dat ik het ook zo leuk vind. We zijn daar nu al ik denk voor de 8e keer dus . En we hebben al heel wat van marokko gezien. Nou mocht je nog meer willen weten dan kan je me altijd mailen.

succes gr patricia

hallo, patricia, heb gisteravond nog even bij agradir gekeken en zag er allemaal heel leuk uit. Als de rest het er mee eens is denk ik inderdaad dat het agradir wordt. Kun je zonder hier iets te boeken in de zomer in marokko onderdak krijgen?? groetjes Carla

ja, ook zonder iets te boeken kun je in marokko in de zomer ook onderdak krijgen. veel plezier!

Sorry voor de late reactie. Ik heb zelf dit eigenlijk nooit gedaan.
Wat ik wel weet dat het vanaf juli tot er met eind augustus altijd enorm druk is. En ik leg de nadruk op enorm. Niet alleen de marokaanse mensen die in europa wonen komen dan daar naar toe maar ook de mensen uit andere plaatsen.Er zijn natuurlijk een heleboel hotels .Ik zou zelf de gok niet nemen maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Maar je kan het proberen.succes

gr patricia