In juli naar Marokko

Helaas ben ik afhankelijk van de kindervakanties en ga dus voor 4 weken naar marokko.
Heeft er iemand nog meer ervaring die in juli/augustus naar marokko is geweest?

ja vaak genoeg.Wat zou je willen weten.

gr patricia

hallo patricia

Ik wilde graag weten of de temperatuur daar wel vol te houden is in die maand,
of dat de campings dan ook vol zijn.
En als je in merzouga bent geweest of dan de safari met kamelen te warm is.

groetjes monique

Ik ben ook in juli/augustus voor 2 weken naar Marokko geweest. Het was idd wel warm tussen de 40 en 45 graden. In de woestijn bij merzouga was het om half 10 's ochtends al 48 graden!
Heel veel water drinken. En meestal hield ik op het heeste punt van de dag een rustmoment.
De kamelensafari in Merzouga is goed te doen. Je gaat aan het einde van de dag vlak voor zonsondergang onderweg, zodat de temparaturen zijn gedaald. Je blijft een nacht en volgende ochtend weer terug. Neem voldoende water mee!
Heel veel plezier!
www.elizabeth-ontheroad.nl

1 like

Dag Monique,

Ik ben zelf Marokkaanse en heb moeite met de hitte in de Merzouga streek. Uit het feit dat je afhankelijk bent van kindervakanties, denk ik af te kunnen leiden dat je kinderen hebt. Als dit zo is, raad ik het je af om met hen in juli of augustus naar die streek te reizen. Je kunt in andere streken gedurende deze periode ook fijne vakanties hebben. Als je meer zou willen weten, dan laat het me maar weten. Ik woon in Marokko en kan je een en ander aanraden als je wilt. Mocht ik niet meer van je horen, dan hoop ik dat je een geweldige vakantie hebt in Marokko. Het is een schitterend land :wink:

Groetjes,
Mel

hoi mel

Ik laat even de route zien misschien heb je wat leuke tips.
tilburg-frankrijk-spanje-ceuta-fez erfoud-merzouga(kamelentocht van 1 dag)
tinegarkloof-quarzazate(filmstudio)-marrakech(dat bekende plein)-ouzoud-cassablanca
en zolangs de kust richting tanger.
Dit alles doen we met de camper en willen er 4,5 week over doen.
mijn kinderen zijn 14 en 16 ik denk wel dat die tegen de warmte kunnen.

groetjes monique

Hi
Als je naar het Noorden gaat dan is het klimaat aangenamer. Er is ook genoeg te doen, ik raad je Tetouan aan en omgeving. Wij hebben er een appartement gekocht 2 jaar geleden en het is er echt heel leuk. Je hebt de tradionele stad (Tetouan) leuke bergdorpjes (Chefchaouen: alles blauw/wit), mooie baaitjes (richting Oued Laou), excrusies naar Tanger, Asilah etc
Kijk ook even op mijn site #1 Gratis website maken 2022 | Met .BE domein | JouwWeb.be
groetjes
Chantal

1 like

hee hee
lijkt prima route om te doen. zijn ook paar keer met de kinderen (eerte keer nog wat jonger dan die van jou) naar marokko geweest en ook naar merzouga. gewoon blijven ademen en dan komt het wel goedhihi. dit jaar weer erheen en dit keer ook een motor mee. zal wel warm worden met alle kleding maar gaat ook wel goed komen. ik zou zeker merzouga niet overslaan als je nog nooit woestijn hebt gezien!
veel plezier en wie weet tot onderweg!
groetjes brend

1 like

Waar liggen jullie interesses? Bezoek je graag steden of geef je meer om de natuur? Wat betreft de warmte, die kan in die periode extreem zijn en zeker in het zuiden.