Zomer in Marokko: te heet?

In juli 2015 willen we als gezin met 2 jongens (18/20jr) 10 dagen naar Marokko gaan (1e keer Marokko maar wel redelijk wat reiservaring).
We denken aan retourtje Marrakech en dan Ouarzazate en ten oosten hiervan en dan via Agadir terug naar Marrakech (of zoiets).
We zijn nog in de orienterende fase en krijgen van de één te horen dat het echt te heet is en van de ander dat het een droge hitte is die wel meevalt.
Graag zouden we jullie mening willen horen. Is het te warm om iets te ondernemen of valt dit wel mee?

Hebben jullie misschien ook nog verwijzingen naar andere onderwerpen in dit forum waar tips worden gegeven over dit deel van Marokko?
Alvast bedankt!

Beste Arthur,

Ik hoor bij de groep die je kan vertellen dat het prima te doen is. Het is inderdaad een droge hitte en ook al is het op sommige plekken 40 graden voelt het als 25 graden in Nederland. Zelf ben ik vaak in de zomermaanden in Marokko en het is voor mij nog nooit te heet geweest.

Als je nog tips nodig hebt over wat een absolute aanrader is voor het zuiden van Marokko dan hoor ik het graag, dan werk ik het wel voor je uit en stuur het via de mail naar je toe.

Heel veel succes met het kiezen van je zomer vakantie.

Groetjes

1 like

Houd er wel rekening mee dat de Ramadan pas rond 18 juli afgelopen is, en dat tijdens het suikerfeest veel dingen gesloten zijn.

1 like

Rocco, bedankt!
O.a jouw commentaar heeft ons over de streep getrokken!

Jenny, bedankt.
We komen op 18 juli 's morgens aan in Marrakech.
We hebben begrepen dat we niet zo veel last zouden hebben van het suikerfeest, maar nu vraag ik me af hoe het met de levendigheid van Marrakech zit op deze dagen?
Weet jij hier misschien meer van?

Alvast bedankt.
Arthur

Persoonlijk zou ik niet in die periode naar Marrakech gaan. Een temperatuur van 40 die aanvoelt als 25? Ik hoop het echt voor jullie. Bij mij voelde het aan als 50 en mijn vriendin begon er direct van te hyperventileren.

Beste Druiv,

Ik ben regelmatig geweest, zelfs met jonge kinderen (4 en 8 jaar) en dat is prima te doen. Goed insmeren, voor de kinderen een petje en voldoende drinken is overal aan te bevelen als het warmer is dan 20 graden. Lekker afkoelen bij een zwembad als het te warm is of lekker in de schaduw zitten is heerlijk. (toch blijft het een persoonlijke ervaring en kan het voor iedereen inderdaad anders aanvoelen) .

      • Updated - - -

Goed om te horen, een hele fijne trip naar Marokko.

      • Updated - - -

Goed om te horen, een hele fijne trip naar Marokko.

      • Updated - - -

Goed om te horen, een hele fijne trip naar Marokko.

      • Updated - - -

Goed om te horen, een hele fijne trip naar Marokko.

      • Updated - - -

Goed om te horen, een hele fijne trip naar Marokko.

Heel veel plezier in Marrakech, om antwoord te geven op je vraag. Met het suikerfeest is iedereen overdag bij familie en zijn veel winkels gesloten. Je kan het vergelijken met een zondag in Nederland. Hotels en restaurants zijn wel gewoon open overdag en het is iets rustiger in Marrakech omdat veel mensen in Marrakech werken maar voor suikerfeest naar familie in andere steden in Marokko afreizen. (het openbaar vervoer is wel drama denk aan bussen en treinen voor als je Marrakech wil verlaten)

In mijn geval was de tempratuur boven de 50° het was veel te heet verder top land!