Leuk om te lezen hoe enthousiast jullie zijn over Marokko! Wij; gezin met 2 kinderen 11 en 14 jaar, gaan het avontuur beleven komende kerst en oud&nieuw. Mijn vraag is dan ook wie weet de temperatuur overdag :zon02:in december (dit loopt nogal uiteen, de ene reisgids zegt 17 graden anderen 21 graden). Wie heeft er de ervaring om de feestdagen daar door te brengen?
Uiteraard vieren de Marokkanen geen Kerst maar wellicht heeft iemand nog tips of ervaringen? We zijn 4 dagen in Marrakesh en rijden dan met huurauto voor nog 10 dagen 30km ten noorden van Agadir.(10km van Taghazout)
Ik ben een paar jaar geleden met kerst in Marokko gevierd. Ik zat met kerst in Casablanca, sommige mensen wensten je zomaar Merry X-mas op straat, maar verder werkte je weinig van de kerst.
Overdag was het een paar dagen warm genoeg om in een T-shirt te lopen, maar vaak had ik ook een trui of zelfs een bodywarmer aan. 's Nachts (eind van de middag al) koelt het echtert flink af, en kan het behoorlijk frisjes zijn.
Niet alle accomodatie in Marokko heeft de beschikking over een verwarming (terwijl de temperatuur wel tegen het vriespunt kan komen op sommige plekken!), en niet overal is warm water. Let hierop als je een kamer boekt en als je veel waarde hecht aan deze luxe!
vooral savods is het erg koud…overdag kan je idd vaak met een vestje of jasje lopen, maar savonds is het echt JAS als in winterjaslol2 m aar ik ben ook een koukleun haha
Zag dat jullie ook nog een vraag hadden over het weer.
Toen ik er die periode was was het overdag lekker gewoon t-shirts aan en ongeveer om een uur of 4 werd het wat frisser maar wij hadden toen gewoon een dik vest mee en dat was voldoende.Het beste kan je kijken op www.reisgraag.nl › … › Vakantie marokko
Ik kijk dan atijd 2 dagen voor ik weg ga en dan kun je redelijk zien hoe het word.
Hierboven hebben ze het over casablanca en kerst maar in agadir zitten veel meer toeristen dus daar zie je veel meer in de hotels met kerst.
Hoi!
Wat leuk dat je dat vraagt, we hebben het nl geweldig gehad!!
Echt waar, van te voren werden we een beetje sceptisch omdat veel mensen in onze omgeving nogal negatief waren. Maar het was super! Bevolking was ontzettend aardig en behulpzaam, we spreken geen woord Frans dat is jammer, maar ze probeerden toch telkens met een klein beetje engels je te helpen. We begonnen in Marrakech, hebben gegeten met de eigenaar van het hotel samen met zijn vrouw en zoon. Na 4 dagen zijn we met een huurauto naar Tagadirt gegaan, en hebben we Taghazoute gezien, Immouzer watervallen, Agadir zelf vond ik verschrikkelijk (alleen maar hotels en opdringerige verkopers). Dus wij gaan zeker terug, ik wil graag nog Essouira zien en Tafraoute. Welke kant gaan jullie meestal op? Ga je ieder jaar?
Leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.Ik was om dezelfde tijd als jullie in marokko.Wij gaan altijd naar agadir.Daar zijn wij helemaal aan verkocht.Maar ook wij gaan altijd lekker met de auto rondreizen hoor.Ik kom al zo lang in marokko en mijn man komt er vandaan dus vandaar( 12 jaar).Ben overigens nog geen ene nederlander tegen gekomen die het niet leuk vond in marokko.Dat iedereen zo bang/sceptisch word gemaakt vind ik echt jammer je hebt zelf kunnen ervaren dat het onwijs mooi land is en de mensen super aardig zijn.
De verkopers in agadir zijn inderdad op dringerig maar daar wen je wel aan hoor.Wij zijn immers hun brood winning.Op dit moment hebben ze het ook zwaar hoor.Er komen nu niet zoveel toeristen dus vandaar.
Echt onwijs leuk dat jullie naar jullie zin hebben gehad.En terug komen zeker doen.Jullie hebben nog lang niet al het moois gezien.