Rondje marokko met de kerst

hoi,
Met de kerst gaan we naar Marokko. We hebben een ticket voor Marrakech en blijven de complete kerstvakantie.

We hebben ons op deze site ingelezen. En de trotter aangeschaft.
Nu ben ik die aan het lezen om daarna te kiezen wat we precies gaan doen.
Nu we kinderen hebben (dan 7 en 11 jaar), bereid ik reizen nl uitgebreid voor.
deze keer gaan we met openbaar vervoer. en slapen op goedkope adressen. (We gaan voor de 2e keer. toen overgestoken bij Tanger, treinen naar marrakech, georganiseerde tour naar mhamid met nieuwjaar )

Ik zit nu met een eerste vraag. veel wegen over de passen rondom marrakech staat bij aangegeven dat ze bij sneeuw niet te passeren zijn.

Zowiezo willen we de laatste dagen in of bij marrakech doorbrengen. dus een paar dagen vertraging om over zo’n pas te komen kunnen we wel hebben. maar als het lang duurt kan je daardoor misschien je vliegtuig missen.

heeft iemand hier ervaring mee?

Heb je verder nog tips voor ons dan houden we ons aanbevolen. De antiatlas liijkt me super. of naar zee, maar we hebben nog tijd zat om het definitief vast te stellen.

groetjes marianne. en alvast bedankt voor alle info die we al lazen.

we overwegen om naar zee te gaan met de kerst.
Is de zee dan warm genoeg om te zwemmen?

we kennen nu alleen de zwembaden in het binnenland en die zijn met de kerst veel te koud door die koude nachten. 1x geprobeerd en vernikkeld.
Die zee blijft denk ik veel langer warm, maar kan in trotter niets over vinden.

Dag Marianneabe.

2 jaar geleden ben ik in december met de kerst ook naar Agadir, Tiznit en naar marakech geweest, het weer was prima en de zee was ook wel aangenaam, af en toe regen, maar daarna schijnt de zon gelijk, Agadir was in die tijd erg rustig.
Ik zou je niet aanraden om in die tijd richting de bergen te gaan, vooral als het sneewt, de wegen zijn slecht en glad als er iets gebeurt met het openbaar vervoer dan is hulp moeilijk te bereiken.
Tussen Marakech en Agadir is er nu een snelweg, je bent er binnen 2½ uur. anders is er ook een andere weg via Saouira en dat is ook leuke stad om te bezoeken.

Veel succes met zoektocht.
Groetjes Aicha