Rondreizen In Marokko Kerstvakantie

Hoi,
In de komende kerstvakantie ga ik met twee vriendinnen stappen in Marokko. We hebben alle drie wel al wat reiservaring (Gambia, Tanzania, India) maar we hebben toch wat twijfels omtrent de veiligheid in Marokko voor drie jonge meiden (22)… Kan iemand ons daar wat meer over vertellen? Ons voorlopig traject is Casablanca - Marrakech - Ouarzazate - Agdz - Zagora - Marrakech. Heeft iemand tips / suggesties van wat we niet mogen missen? Een driedaagse in de woestijn zit reeds in het programma :ph34r: De Lonely Planet zal zeker zijn diensten bewijzen maar ‘real life’ tips zijn heel erg welkom! B)

delphine_vdb@hotmail.com

Ik ben afgelopen zomer een paar week in Marokko geweest. Ik ben zelf 24 jaar en ook vrouw en heb me eigenlijk geen moment onveilig gevoeld.
Iedereen was juist super vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Dat je voor die hulp zo af en toe een paar centen moeten betalen wen je snel genoeg aan. Ik ben ook bij veel Marokkaanse families thuis geweest en dat is toch wel erg bijzonder om mee te maken en het eten is bij de mensen thuis toch het lekkerst. Ik kende geen mensen daar en als iemand vroeg of ik mee wilde naar zijn familie ging ik altijd op mijn gevoel af en dat is een goede raadgever geweest.

Marrakesh was de mooiste stad waar ik ben geweest en het is ook zeker de moeite om de bergen in te gaan iets buiten Marrakesh.
Ik heb met de trein rondgetrokken en ben ook in Fes, Meknes, Vollubilis, Moulay Idris en Tangier geweest. Dat zit allemaal wat noordelijk dan Marrakesh. Ik heb super veel aan de Lonely Planet gehad. Quarzazate schijnt erg mooi te zijn maar daar had ik helaas geen tijd meer voor.
Mocht je nog wat willen vragen dan

Essaouira is ook de moete waard…
Marokko is een heel mooi land,en naar mijn mening veel,veel interessanter dan Tunesie.
Wat veiligheid betreft…tja de berber bevolking zijn een van de liefste mensen ter wereld ze gaan zelfs een brood met je delen al hadden ze amper iets te eten in huis .ik denk dat je eerder in Grote steden zoals casa,tanger,Marrakech een beetje moet oppassen voor je tas en jezelve,maar eingelijk niets verschillends van één of ander grootstad in Europa of elders.
het eten is er delicieus probeer wat te varieren en een beetje van alles te proberen en zeker in Marrakech.en als je wat geluk hebt loop je één of ander filmster tegen het lijf in Marrakech .

prettig vakantie

Hallo allemaal,

Mijn dochter en ik vliegen binnenkort naar Nador. We willen dan ook met de bus naar Al Hoceima en wellicht de kleine stad verkennen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vernomen dat er CTM bussen rijden , maar nergens staat aangegeven hoe laat en hoe vaak ze rijden. Wat zijn de prijzen van zo’n rit en zijn er goedkope hotels te vinden in Al Hoceima?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

De kerstvakantie is echt een leuke periode om Marokko te bezoeken. De zon schijnt er altijd, al kan het er ook serieus koud worden, vooral 's avonds en 's nachts. Neem zeker voldoende warme kleren en een goeie slaapzak mee.
En natuurlijk oudejaarsavond vieren in de woestijn is de max!

Hallo,

IK ben heel erg benieuwd hoe jullie het gaan hebben.

Ik zou het echt heel leuk vinden om tehoren hoe jullie het gehad hebben.

wil namelijk zelf ook eerst naar Nador, daarna Al Hoceima en Saidia gaan.

maar in mijn eentje ( vrouw).

Hou me graag op de hoogte.

Dank je wel

Hallo,
als je op deze link klikt, krijg je alle reistijden en tarieven voor CTM
http://www.ctm.ma/images/stories/Tarifs_et_Horaires_CTM_DU_16_JUIN_AU_5_AOUT.pdf