Backpacken door Marokko met 2 vrouwen...

Beste allemaal!

In december wil ik met een vriendinnetje ongeveer 10 dagen gaan reizen in Marokko… ik heb hier veel vraagjes over!! Hopelijk kunnen jullie mij met (een paar) helpen:

  • Is het veilig om met 2 vrouwen door Marokko te reizen, zo ja/ nee, wat wel/ wat niet??
  • Wat zijn ‘must see’s?’
  • Hoe is de manier van reizen het makkelijkst/ veiligst en goedkoopst?
  • We zouden graag naar Hoge Atlas/ woestijn gaan… Is dit backpackend te doen en hoe kom je daar???
  • Is iemand bekend met een oversteek naar spanje, Malaga en wat kost dit??

Hopelijk kunnen jullie ons helpen! We twijfelen namelijk of we moeten gaan, hoewel we er van overtuigd zijn dat het een super mooi land moet zijn!!
Gr!!

Hallo,

Dat het een super mooi land is weet ik zeker. Ik kom er nu al zo’n 12 jaar en het verveeld nog steeds niet.
Nou even een paar antwoorden op jullie vragen.
De oversteek van malaga naar tanger is te doen. Ik weet niet precies wat het kost maar is het is niet duur.

Op jullie vraag wat is leuk. Gezien jullie maar 10 dagen gaan denk ik dat je niet helemaal naar de woestijn moet gaan. Wat voor jullie leuk zou zijn is b.v beginnen in marakesch en dan fes meknes rabat casablanca.Met de bus reizen is het voordeligst en daar kan je makeklijk mee reizen. Alleen onderweg zie je ontzettend veel. Waarom ik zeg ga niet helemaal naar de woestijn. Op zich is agadir/tiznit/taroudant/tafraout ook heel leuk maar je ziet het meeste in de plaatsen die ik aan gaf.
OP zich kan je gewoon sávonds naar buiten maar net zoals in n.l moet je op beplaade plekken niet komen. Blijf gewoon altijd op de drukke plekken.
Kwa hotels is in elke plaats daar voldoende van. Als ik jullie was kocht ik het boekje capitool en dan van marokko. Daar staat zo ontzettend veel in dat is echt de moeite waard.

Nou ik denk dat ik aardig wat heb verteld als jullie nog vragen hebben dan kan je me altijd mailen.
Met vr gr patricia

Hallo,

Ik ga ook samen met een vriendin een rondreis maken in dec-jan. Drie weken. Een collega van mij heeft dit ook gedaan met een vriendin. Zij gaf als advies dat je b.v. een ring moet dragen en een babyfoto moet meenemen. Stel dat je lastig gevallen wordt, dan kan dit laten zien.
Ik vraag me wel af of het overdag en 's avonds koud is in deze periode. Kan iemand hier antwoord op geven? Hoe kan je b.v. het beste gekleed gaan?

Gr,

Marianne

hey hallo,
ik ben nu reisleidster in agadir in Marokko. In Marokko tijdens de winter is het nog redelijk te doen van temperatuur het is er20 graden ongeveer maar s avonds is het heel koud dus best een trui of een jasje meenemen voor s avonds en het regent hier ook af en toe…

groetjes Laure Anne

Hoi Dames,
Ik ben in maart 2017 met een vriendin, beiden 26 jaar, door Marokko gaan rondreizen per huurauto. We zijn begonnen in Marrakesh, en hier ook geëindigd. Tussendoor de tizi 'n tichka pass (vergeef me als ik het fout schrijf) gereden van Marrakesh naar Ouarzazate. Van Ouarzazate naar Taroudant, van Taroudant een nacht in een tentenkamp geslapen en vervolgens door naar Essaouira (ontzettend leuk strandplekje!! VOnden we heerlijk!!). Vanuit Essaouira weer terug naar Marrakesh gereden en de huurauto weer afgedropt.
Het rijden was uitdagend, avontuurlijk maar wel super leuk om te doen! Fijn om niet afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer en een auto huren op het vliegveld kostte ons niet veel voor 10 dagen.
We vonden Marrakesh een beetje tegenvallen vergeleken met de plekken waar wij zijn geweest. Vanuit Ouarzazate hadden we een heel leuk Riad, die mensen hielpen ons overal mee en regelden excursies en namen ons echt op sleeptouw! We zijn vanuit hier naar Aït bed haddou geweest, Oasis del Fin en in Ouarzazate is ook heel veel te zien en te doen. BIj families gekookt en de dieren verzorgd etc etc. Echt super leuk!
Marokko is een heel mooi land maar je wordt door de mannen overal nagekeken en geroepen. Wij hadden hier lak aan, maar de laatste avond zijn wij aangerand door 2 jongetjes van een jaar of 17 die ons ook wilde helpen met de weg.
Ik zou daarom adviseren om goed na te denken hoe je hiermee om gaat. Bij ons deden ze het gelukkig pas bij de Riad, waardoor onze “huisbaas” op tijd kon ingrijpen, 2 lokale bewoners stonden ons gewoon aan te kijken toen het gebeurde en grepen niet in. Dit vond ik wel wat bagger.

Maar al met al, konden we er achteraf nog wel om lachen. Het maakte voor ons veel verschil of het in NL was gebeurd of in Marokko. Essaouira is een ontzettend mooie plek en een nacht in een tentenkamp is duur, maar wel een super ervaring!

Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes Anouk

Hallo Allemaal,
ik ga me even voorstellen ik heet Bader ben 28jr oud in ben een Officieële Prived Gids voor all uw vrangen en informatie kunt u mij altijd contacteren via PM