Ik ga samen met een vriend van me trekken van Barcelona naar Marokko. Midden april willen we een maandje door Marokko trekken. Spanje weten we inmiddels wel hoe we daar het best doorheen kunnen reizen maar Marokko is ons nog niet helemaal duidelijk… Het liefst willen we namelijk gewoon gaan en zien wat we doen, alleen is het natuurlijk afhankelijk of dat goed kan. Zijn er toevallig mensen die dit ook gedaan hebben? En is het aan te raden om het zo te doen of is het toch beter om een georganiseerde trip te maken? Ook als er iemand is die tips heeft over wat we echt gezien moeten hebben, horen we dat graag! Alvast bedankt allemaal,
Hallo reizigers,Marokko is een leuk en veilig vakantie land,op eigen houtje kun je prima reizen,maar het is wel Afrika,neem je tijd er voor,want morgen komt er nog een dag.
Onze ervaringen staan op sandcruiser.rubinho.nl.
Nog info nodig?, laat het maar horen.
Groet Arnold
Hoi is het ook veilig voor twee jonge vrouwen. Ik ga namelijk 14 mei voor 10 dagen naar Marrakech en Essaouira en wat er nog tussen ligt… We willen namelijk voor 3 dagen een auto huren en het atlasgebergte gaan ontdekken…
Rondtrekken door Marokko is veilig hoor, voor twee jonge vrouwen. Wel wil ik jullie waarschuwen voor rijden na zonsondergang in de bergen. Dat kan gevaarlijk zijn omdat er geen verlichting is en ook de auto’s, fietsen en andere voertuigen zijn meestal slecht verlicht. Ook kun je loslopende dieren op de wegen aantreffen.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel, ik woon in de Anti-Atlas.
Groet, en alvast een leuke vakantie toegewenst!
Liesbeth
Hallo Karin,
In Marrakech en Essaouira hebben wij vrij en rustig kunnen bewegen,de problemen met alleen reizende vrouwen ontstaan meestal als ze er te bloot bij lopen,meestal zijn dit ingevlogen toeristen vanaf de canarische eilanden (een dags toeristen) of Agadir,rijden in het donker absoluut vermijden,veel snelheids controles met radar en lasergun,het kost je 400 dirham,en toeristen hebben altijd geld bij zich,beide steden zijn geweldig een feest voor de ogen,dit is voor heel Marokko van toepassing,kortom ik wens je een hele fijne vakantie.
Groet Arnold