afgelopen zomer ben ik in het gezelschap van een vriendin richting Marokko getrokken. Als 2 meisjes is dit niet niks. Gelukkig konden we op onze Marokkaanse vriend, Hicham rekenen.
Dankzij hem en zijn comfortabele Landcruiser hebben we op 10 dagen tijd ongelofelijk veel indrukken van het land opgedaan.
Wij hebben prachtige dingen gezien en dit allemaal zonder ons 1 moment onveilig te voelen.
Als bedankje naar hem toe wil ik jullie graag zijn site als aanrader meegeven.
Voor hem is het niet gemakkelijk om aan publiciteit te winnen in het buitenland nu hij recent zijn eigen bedrijfje heeft opgericht.
in februari trek ik ook met een vriendin naar marokko. Het plan was eerst om met een groepje van 4 te gaan, maar de anderen hebben afgehaakt. hebben jullie nog tips om veilig te reizen? we zijn helemaal niet bang, maar we weten ook niet veel over marokko…
Ik ben vorig jaar naar Marokko geweest, en ik heb me daar totaal niet onveilig gevoeld. Ik reisde vaak samen, maar ik liep ook regelmatig alleen over straat. Mijn ervaring is dat je geen last hebt van mannen, mits je je kleedt naar hun cultuur en gebruiken (niet te bloot dus) en je iemand niet te lang aanstaart en recht in het gezicht aankijkt. Dat is namelijk not-done in veel islamitische landen.
De meeste mensen die ik tegen ben gekomen in Marokko, vond ik erg lief en gastvrij en behulpzaam!
Februari is nog ver weg, je hebt dus nog voldoende tijd om een hoop over Marokko te weten te komen. Dit forum kan je daarbij helpen, maar ook zijn er op internet vele reisverhalen te vinden. Bovendien kan een gids als bv de Lonely Planet goed van pas komen, hier staan plekken beschreven waar je kan overnachten, en hoe jij bij de leukste bezienswaardigheden komt.