Hallo!
Ik wil dit najaar graag naar Marokko rijden met mijn bus (mercedes 508). Ik ben op zoek naar vrouwen die alleen met een bus door Marokko zijn getrokken omdat ik benieuwd ben naar hun ervaringen, verhalen en adviezen. Dus heb je dit gedaan dan hoor ik het graag!
Groetjes Lotte
Mijn ouder’s camper hebben ze bekogeld met stenen.
Via Wereldwijzer app
tja dat kan… Ik weet dat er grote delen van Marokko zijn waar je prima kan rondreizen, ook als vrouw alleen. Ik ben op zoek naar wat specifiekere informatie waar in marokko is het gebeurt en waarom? is het daar niet veilig of hebben je ouders iets gedaan wat niet gewaardeerd werd door de locals?
Marokko is een groot land waar veel verschillende mensen wonen dus om “ze” allemaal over 1 kam te scheren door een negatieve ervaring lijkt mij wat kort door de bocht.
Zij hadden al vaker in Marokko gereisd - met een gewone auto. Je hoort ze altijd allemaal leuke verhalen vertellen over ervaringen met de mensen daar, maar het eindoordeel blijkt dan toch “het is tuig” te zijn. Ze hebben in tientallen landen gereisd met de camper, ook in veel islamitische landen en over de Atlantische oceaan, maar hebben verder nergens problemen gehad.
Via Wereldwijzer app
Ik ben zelf meerdere malen in Marokko geweest, met z’n 2-en, 3-en en vieren en zonder eigen vervoer. Met name in Tanger, maar ook in andere plaatsen, zaten allerlei mensen vele malen per dag aan onze geldtasjes en rugzakken te rukken, om ze open te krijgen of af te trekken. Ook zijn wij seksueel beschuldigd (Marokkaanse vrienden namen het dan voor ons op en een ruzie volgde) en ben ik aangerand achter in een winkel, terwijl we toch met vier man waren. Ik zou nooit alleen naar Marokko durven, laat staan met eigen vervoer.
Via Wereldwijzer app
De weg via Chefchaouen en dat hele gebied is met eigen vervoer uit den boze: veel buitenlanders dwingen ze, om hun auto om te bouwen tot hash-pakezel of ze doen dit stiekem. Anderen, zonder auto, worden gedwongen een kilootje te kopen,
Via Wereldwijzer app
Kun je niet wat leuke adressen via www.couchsurfing.org opduiken of kun je niet wat familie van Marokkaanse kennissen bezoeken? Wij hebben ook een paar keer een Marokkaanse vriendin van mij opgezocht en reisden met haar het halve land af en logeerden dan bij familie van haar. Dat was geweldig en op zo’n manier is Marokko een fantastisch land.
Via Wereldwijzer app
Dankjewel daar heb ik meer aan. Maar als er nog meer mensen zijn die hier iets over te vertellen hebben hoor in het graag!
Hallo,
Ik ben vorige zomer alleen met de wagen langs de nieuwe baan van Tanger naar Al Hoceima gereden… Geen enkel probleem gehad. Het is natuurlijk te zien hoe je je zelf opstelt en of je wel op jezelf en je spullen let. Ik ben normaal heel voorzichtig, overal waar ik ga in de wereld, ook in België. Sommige vakantiegangers doen meer zotte dingen op vakantie dan dat ze in hun thuisland zouden doen. Vooral 's avonds niet alleen op stap als het niet in een grote stad is waar veel volk rondloopt. Ook niet stoppen voor lifters of mensen die je willen doen stoppen voor ‘hulp’ of om iets te verkopen. Zoals hierboven omschreven, is vb. de “oude” weg tussen Tanger en Al Hoceima bekend voor hasj waar men eventueel lastig kan doen. Gewoon doorrijden is de boodschap.
Bij mijn vertrek heb ik er wel voor gezorgd dat ik een volle benzinetank had. Ik ben 's morgens vroeg vertrokken zodat ik bij daglicht op mijn bestemming kon geraken, of als er iets zou gebeuren met de wagen waardoor ik langer onderweg zou zijn. Ik had ook een grote keukenmes mee… gewoon om mij iets veiliger gevoel te geven als ik ergens zou stranden. Gsm mee om evt. autopech te bellen. Deuren dicht en hopla! Ik ben zelfs een paar keer ergens gestopt om van het uitzicht te genieten. Het was een heerlijke rustige reis. Op bepaalde plekken zie je politieposten hetgeen wel een veiliger gevoel geeft.
Je moet gewoon bewust zijn dat er iets zou gebeuren en je voorzorgen nemen en dan kan je in principe weinig problemen tegenkomen.
In het verleden ben ik verschillende keren met een vriendin door midden- en zuid-marokko getrokken. Weinig problemen tegengekomen. In het zuiden heb je vooral jonge kinderen die stylos willen en soms agressief kunnen zijn… gewoon doorrijden. Boodschap is: niet stoppen voor lifters, verkopers en kinderen langs de weg. Stop alleen op plekken die echt verlaten zijn (waar je op een afstand iemand ziet afkomen vb.). In dorpjes is het geen probleem om te stoppen. In steden let je gewoon op je spullen zoals je in alle grote steden zou moeten doen.
Veilige en vooral leuke reis gewenst
Stoppen voor de nacht: altijd met neus vooruit en met autosleutel op vaste plaats naast hoofdkussen zodat je zo kunt wegsjezen als 't moet (zonder achteruit te hoeven rijden).
Via Wereldwijzer app