Hallo,
ik vroeg mij af of het goed te doen is om als vrouw alleen naar Marrakech te gaan.
Ik wil deze stad graag zien maar krijg veel reacties van zou je dat nou wel doen.
Vaak zeggen mensen dit die er zelf niet geweest zijn,
Dus wie is er wel geweest en kan mij vertellen of het veilig is voor een vrouw alleen!
Hoi Linda,
Het is prima te doen als vrouw alleen in Marokko!
Als je je mannetje kunt staan, duidelijk bent in wat je wel en niet wilt is het geen probleem.
La betekent Nee.
Ik heb er altijd goede ervaringen gehad zo ver.
Veel plezier!
Heel veilig, zolang je inderdaad duidelijk bent en je niet snel onder de indruk bent.
Ik heb er 3 maand gewoond, niks gevaarlijks meegemaakt. Behalve toen ik om half 11 savonds vanuit Marrakech Jamaa Elfna naar mijn huis wou lopen (Oued Issyl bij Bab Dakoula) werd ik achtervolgd en hoe vaak ik ook La Shukran oid zei, het had geen zin. Toen heb ik maar een taxi gepakt. Verder niks raars mee gemaakt.
Hallo Linda,
Het is geen probleem om alleen als vrouw zijnde in Marrakech te zijn, ik heb zelf zes maanden lang stage gelopen in Marrakech.
Hetgeen waar je wel rekening mee moet houden is dat er mannen zijn die proberen een praatje met je te maken, of proberen om je iets te verkopen. Hier moet je niet op reageren en het bij het kopen van iets op de traditionele markten is het afdingen!!
En waar ik je advies in wil geven is dat je in de toeristische wijken verblijft en niet alleen vooral 's avonds laat alleen op straat loopt.
Als je met deze dingen rekening houdt, dan valt het reuze mee. Het is een prachtige stad en er valt veel te bekijken!
Mocht je nog vragen hebben, wees vrij om die te stellen.
Beslama!