Aankomende juli ga ik eerst een week surfen met een vriendin in Taghazout, vlakbij Agadir. Nu gaat zij dan weer naar huis, maar ik wil 2 a 3 weken langer blijven en trekken naar het noorden van Marokko.
Is alleen reizen te doen als blonde meid van 21 jaar? En zijn er tips voor een leuke route? Of steden die ik beter kan vermijden omdat ik in mn eentje ben?
Marokko is voor vrouwen alleen prima te doen. Je zult mogelijk soms aangestaard worden, maar dat went snel. Ook helpt het als je je bescheiden opstelt en bedekt kleed.
Marokko is ten zuiden van de Atlas conservatiever dan daarboven. Zeker wanneer je reist door de koningsteden zul je je makkelijk kunnen verplaatsen en veel andere reizigers tegenkomen. Maar persoonlijk vond ook het zuiden van Marokko ook erg mooi, misschien juist wel het contrast, dus ik zou dat niet zondermeer over slaan.
Wat je zeker niet moet overslaan zijn de konings steden.Marrakech Fes en Meknes.
Maar vlakbij Agadir ligt Tiznit en Taroudant ook wel klein Marrakech genoemd.
Verder is het goed te doen alleen, natuurlijk niet te veel aandacht trekken met je kleding ,daar bedoel ik mee inderdaad niet te bloot over straat.
marokko is nogal groot en er zijn grote verschillen tussen verschillende oorden. ik kom er vandaan, ben een man, spreek de taal, kom er vaak, beheers verschillende vechtsporten en nog voel ik ik mij niet altijd overal even veilig en op mijn gemak. op toeristische plekken is het overdag altijd veilig en is genoeg blauw op straat maar 's avonds en verlaten gebieden zijn gevaarlijk in Marokko. uiteraard wil ik je niet bang maken maar ook in marokko lopen genoeg gekken. ik zal dus nooit positief advies geven richting een jonge vrouw die alleen naar marokko afreist. twee vrouwen trouwens ook niet. als je dat wel doet moet je gewoon in marrakesch blijven in de buurt van je hotel, en uitstapjes middels excursie.
ik hoop dat je er wat aan hebt en wat je ook besluit succes en een leuke vakantie toegewenst.
Hallo,
Ik ben al verschillende keren alleen door Marokko getrokken en heb nooit echt problemen gehad. Je wordt wel vaak aangesproken, maar als je zegt dat je liever gerust gelaten wordt, wordt dat meestal gerespecteerd (er zijn natuurlijk overal uitzonderingen).
En als je al lastig gevallen wordt, reageren de mensen ook direct. Er is altijd wel iemand in de buurt die je zal helpen.
Als je vanuit Taghazout vertrekt, zijn Tiznit en Mirleft zeker de moeite om te bezoeken. Tafraoute ligt daar ook niet zover vandaan.
Verder vind ik de Dadesvallei, Todra en de Rozenvallei ook heel mooi.
Als je richting het noorden trekt langs de kust, zijn Essaouira en Asilah echt wel de moeite.
En steden als Marrakech, Fez, Meknes zijn natuurlijk ook prachtig.
Er zijn heel veel mooie plaatsjes in Marokko. Ik denk dat je eerst een keuze moet maken welke richting je uitgaat, dan kunnen we je meer tips geven.
Hoi
ik denk niet dat dit schema te gehaast is hoor. Ik verwacht zelfs dat je in sommige steden niet eens zo lang wilt verblijven. Meknes bijvoorbeeld is denk ik goed te doen als dagtripje vanuit fes. en dan ook nog een dagje naar Moulay Idriss en Volubilis. Taroudannt vond ikzelf niet zo interresant maar ik ken mensen die het juist weer erg leuk vonden. Essaouira vodn ik dan weer erg leuk maar als je al een week aan de kust verblijft moet je je natuurlijk afvragen of je daar heen wilt.
Ohja ik ben nooit in casablanca geweest (alleen in en uit gevlogen) maar heb begrepen dat daar niet zoveel aan is.
Maar je kan terplekke altijd kijken toch.
groetjes Lotte