Marokko alleen?

hallo.
mijn moeder en ik zouden as zondag naar marrakech gaan, dan woestijntrip dan agair, maar ze is ziek. ik kan dus nu niet op vakantie, of moet alleen gaan…maar zie dat niet zitten. hoe is marokko alleen??
lijkt me toch gevaarlijk…en misschien ook vervelend met iedereen die je dan nog veel meer aanspreekt als wanneer je samen met iemand bent.
wie verteld me meer?
groetjes

Hallo,
Ik ben net terug van agadir en ga in december terug voor veertien dagen. De mensen zijn er superlief en vriendelijk. Ik ben geen enkele keer bang geweest. Ik vind het veiliger dan bv in brussel of rotterdam.
De vorige keer was ik samen met een vriendin, nu reis ik alleen, met huurauto en op een appartement.
De mensen spreken je inderdaad aan, maar daar steekt niets kwaads in. Heb ik toch niet zo ondervonden. En als je uiteindelijk duidelijk maakt dat je met rust wil gelaten worden, dan respecteren ze dat.
Veel succes met je reis.
Sara :zon02:

Hehe!!

Ik wil ook graag alleen gaan met nieuwjaar…
Begin in Marrakech… ik zou wel ook graag een trip naar de woestijn maken… hoe hebben jullie dit gedaan/geregeld alleen?

Bedankt!

12 daagse betaalbare reis door Marokko!
Wij bezoeken 2 koningsteden ( Fez en Marrakesch) , het midden atlas gebergte ( Ifrane en Zouyat-Ifrane) De sahara ( Erfoud) ! En meer…oa Ouarzazate, ook wel het hollywood van Marokko genoemd.
Ik organiseer de reizen het hele jaar door!
Intresse of vragen,ik help u graag naar een een vakantie die bij past .beleefmarokko@gmail.com

De prijs van de 12 daagse reis is 950 pp.
Bij de prijs is inbegrepen:

-Alle overnachtingen in verschillende hotels, bij lokale mensen thuis en in de sahara.
-Iedere dag ontbijt, lunch, avondeten.
-Het vervoer door Marokko.
-Kamelentocht door de sahara, naar de slaapplaats.
-En mij als reisleider gedurende de hele reis.

Niet inbegrepen is de vlucht van Nederland naar Marokko en evt activiteiten zoals quaten, zwemmen, massages enz.

Progamma :

• 1e dag Fes: Bij aankomst op het vliegveld in Fes word u warm ontvangen door het team. U word naar uw eerste verblijfplaats gebracht. Daarna zullen wij samen dineren.

• 2e dag Fes: Om 8.30 ontbijten we, daarna krijgt u de gelegenheid om met ons de eerste Koninklijke stad te verkennen. We verlaten de stad en bezoeken Sidi Harazem, de helende waterbron, wij genieten daar van de door ons verzorgde lunch.

• 3e dag Ifrane: Wij gaan op doorreis door het Midden-Atlas gebergte. Onderweg gaan wij de wilde aapjes voeren. Daarna vervolgen we onze weg naar Ifrane, wat ook wel klein Zwitserland genoemd wordt.

-4e dag Zouyet- ifrane: Wij bezoeken een ouder echtpaar die samen een simpel leven lijden in de bergen. Na een door hun verzorgde lunch maken wij een wandeling door de omgeving, waar wij eindigen bij een waterval.
Hier verblijven wij twee nachten daarna laten wij het Atlas-gebergte achter ons en trekken het land in van de zandvlaktes en oases opweg naar de sahara.

-5e dag Erfoud: Hier verblijven we 1 nacht. De volgende ochtend laten wij de bewoonde wereld achter ons om de Sahara te verkennen, hier krijgt u de gelegenheid om met de wandeltochten mee te gaan en fossielen te zoeken. Wij overnachten 1 of 2nacht in de Sahara. De volgende dag gaan we terug naar erfoud. We verblijven daar nog 1 nacht en gaan de volgende ochtend opweg naar Ouarzazate.

-7e dag. Ouarzazate: Hier overnachten we. De volgende ochtend bezoeken we het oude dorpje Ait-Benhadou in de buurt van Ouarzazate. In de middag is er dan nog tijd om te quaten langs de decors van bekende Amerikaanse films of een museum te bezoeken.

-9e dag Urika: Hier overnachten wij. De volgende ochtend gaan we de zeven watervallen bezoeken, of een tras lekker van je dag genieten , hier verbrengen wij onze dag. Savonds gaan we naar Marrakesch.

• 11e dag Marrakesch: Marrakech heeft de grootste traditionele markt (souk) in Marokko en een van de drukste pleinen in Afrika , Djemaa el Fna, op het plein wordt smorgens markt gehouden, maar in de late middag veranderd het in een centrum voor openluchtvermaak. Hier heeft u de tijd om u eigen gang te gaan en eventuele souveniers te kopen.

-12e dag : Ontbijt, daarna vertrek naar het vliegveld.

Progamma onder voorbehoud. met vriendelijke groet Mohamed

Vooral 's avonds is marakesh gezellig en leuk. Wij waren de enige toeristen die er rondliepen. Het was echt de max. Vind Marakesh echt super. Agadir is daarentegen rustig. Het is wel de bedoeling om geleidelijk aan wat meer van Marokko te zien. Maar ik doe het kalm aan. Stad per stad en geleidelijk uitbreiden. En vooral genieten van de omgeving, warmte en de mensen. :zon02:

Marokko vond ik een geweldig land, met aardige mensen. Maar ik weet niet of ik het zou aanraden als land waar je alleen kunt reizen. Via internet had ik een gids geboekt die met me mee zou gaan naar het Atlasgebergte. ‘Super’, dacht ik van tevoren. Je zou met een groepje gaan, dan kon ik meteen nieuwe mensen leren kennen. Daar aangekomen bleek ik alleen te zijn met die man. Toen we helemaal op de top waren probeerde hij van alles met mij te doen. Ik wilde wel slaan, maar ik was zo bang dat ik daar niet heelhuids vandaan zou komen. Toen heb ik geprobeerd terug te komen, maar dat lukt je echt niet in je eentje zonder route. Hij is uiteindelijk wel achter mij aangekomen en heeft mij terug gebracht, maar daarna voelde ik me niet veilig meer.
Verder is het een prachtig land, dat is zeker. De woestijnrit vond ik geweldig. Die had ik ook via internet geboekt en dat ging wel zoals het zou moeten; met een groep andere reizigers, een gids+chauffeur en aardige mensen.

Je hebt overal mensen die niet te vertrouwen zijn. En zeker als je dan in the middle of nowhere bent dan is het vertrouwen in de persoon die je vergezeld heel erg belangrijk. Gelukkig ben je heelhuids teruggekomen maar je vertrouwen heeft een serieuze deuk gehad. Maar dat kan je in elk land overkomen… zelfs in eigen land. Ik wens je veel sterkte om het vertrouwen in de mensen terug te krijgen. Ik heb gelukkig andere ervaringen mogen hebben in Marokko.

Ja precies wat je zegt; het had ook hier kunnen gebeuren. Alleen hier had ik wel van me afgeslagen etc, maar dat doe je dan op de een of andere manier niet. Ik wil eigenlijk ook terug voor andere ervaringen, want zo hoort het gewoon niet te gaan!

Inderdaad… Dus pak de vlieger en ga ervoor >>>
Ik vertrek 9/12… ook alleen… maar ondertussen heb ik daar mensen leren kennen en dan ben je eigenlijk niet meer alleen hé… :zon02:

Kan zeker .Wat is de bedoeling van je reis naar Marokko,wat wil je zien of meemaken ?
grtjes
Mohamed

Nu ga ik de eerste week vrienden opzoeken, de tweede week neem ik een hotelletje en dan ga ik ff langs de ziekenhuizen en zien of ze mij daar kunnen gebruiken voor een paar maanden :slight_smile:
grtjes
Sara

ik ben misschien ook in Marokko !! en heb wel wat mensen die in zieken huizen werken .wie weet,laat wat weten voor je naar Marokko gaat.
en wat betreft alleen reizen mocht iemand je aan spreken die jij niet wil, totaal negeren leuk lachen betekend all dat jij het leuk vind.Ik help je graag naar een leuke tijd in marokko.

groetjes Mohamed

Ja ik weet het… lol. Maar kan mijn mannetje wel staan zu… maar ik ben ergens rond de 16de december in agadir om daar de ziekenhuizen te gaan bezoeken… misschien komen we elkaar wel tegen…
greets
Sara

hoi Sara.
Ja leuk wie weet , de mensen die ik ken zitten bij ziekenhuizen in Fez en Meknes, en heb je all een idee wat het verdiend daar ,het zijn wat lagere inkomen dan wat wij gewend zijn.
Groetje

Mohamed

Ja hoor, tussen 8000 en 10000 dirham, maar het leven is ook stukken goedkoper. En eigenlijk kan het geld me niet schelen, ik doe het omdat ik de cultuur beter wil leren kennen, en ook de mensen. Ik vind het leuk om daar te zijn en op die manier zou ik langer kunnen blijven… Maar ik heb het dan wel over agadir. Ik vind het daar zo leuk. maar dan niet in het toeristisch gedeelte.
greets
Sara

ja dat is het zeker.als het geld niet belangrijk is ,en van het echte leven wil genieten in Marokko dan zitje goed meid ,neem de tijd voor een leuke werk plaats .Nou ik wens je heel veel succes .
Laat wat weten als je in Marokko bent en hoe het gaat .
wie weet drinken we een lekkere smoothie nog in Agadir .

Bes lemma
Mohamed

ja hoor, tussen 8000 en 10000 dirham, maar het leven is ook stukken goedkoper. En eigenlijk kan het geld me niet schelen, ik doe het omdat ik de cultuur beter wil leren kennen, en ook de mensen. Ik vind het leuk om daar te zijn en op die manier zou ik langer kunnen blijven… Maar ik heb het dan wel over agadir. Ik vind het daar zo leuk. maar dan niet in het toeristisch gedeelte.
greets
Sara

[quote=“beleefmarokko, post:16, topic:96015”]

ja dat is het zeker.als het geld niet belangrijk is ,en van het echte leven wil genieten in Marokko dan zitje goed meid ,neem de tijd voor een leuke werk plaats .Nou ik wens je heel veel succes .
Laat wat weten als je in Marokko bent en hoe het gaat .
wie weet drinken we een lekkere smoothie nog in Agadir .

Bes lemma
Mohamed

Asaam aleikum,
wie weet drinken we idd een lekkere smoothie in agadir lol
hoe moet ik jou iets laten weten als ik in marokko ben??? lol

Beslama
Sara

Kan via Beleefmarokko@gmail.com
of via 0645117062
laat zeker wat horen.
groetjes Mo