Reizen als vrouw alleen?

Hai! :blush:

In oktober zou ik graag een aantal dagen of een week naar Marokko/Marrakech gaan. Ik reis vaker alleen, maar is dat daar ook goed te doen?
Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Laura

Hallo Laura !

Natuurlijk kan je alleen naar Marrakech. Ik ben Frans van Marokkaanse afkomst en kan tegen jou zeggen dat Marokko één van de veiligste land is ter wereld. Het klinkt een beetje mooi on waar te zijn maar dit is echt .

Je moet wel op jou letten en voorzichtig zijn net als in de meeste landen. En als je niet te naief bent dan zie ik geen reden om niet alleen te kunnen gaan.

Marokko is een prachtig land, zonnige bestemming. Komen er jaarlijks miljoenen toeristen. Natuurlijk zijn er ook vervelende dingen. Maar ja de paradijs ligt helaas niet op de aarde.

Mocht je vragen hebben aarzel dan niet.

Moussy

Ik had eigenlijk niet anders verwacht :slight_smile: Gewoon even extra checken! Ik kijk er al naar uit. Thnx.

Ik had nergens last van zoals hierboven is aangegeven niet naïef zijn maar daar ga ik ook niet vanuit als je vaker alleen op vakantie bent geweest.
Zelf is het veel fijner om alleen te reizen zodat je meer contact hebt je omgeving en bevolking.

Als je nog tips nodig hebt van must sees hoor ik het graag.

Alvast een hele fijne reis.

Groetjs,

Mss een beetje late reactie maar reizen in Marokko gaat prima als vrouw alleen. Ook meerdere keren met m’n zoontje van 4 geweest. Loop niet in een korte broek of hemdje.

Hoi
Ga je nog in oktober? Ik ga van 13 tot 17 oktober met mijn dochtertje.

:slight_smile: Je kan in alle landen reizen als vrouw alleen. Mits je de gewoontes en wetten van het land kent en er respect voor hebt. (bv. islamitische landen lange losse mouwen en broek, niet topless op het strand zulk soort zaken)

De basis veiligheden ter harte nemen :
**• ****Draag geen juwelen of waardevolle voorwerpen op een opzichtige manier;
• Neem nooit zomaar grote geldsommen of bankkaarten mee;
• Kijk uit voor oplichters die met een smoes de hulp inroepen van reizigers;
• Let op voor personen die zich voordoen als politieagenten. Vraag steeds identificatie.
• Aanvaard NOOIT etenswaren en/of drank van vreemde personen;
• Bied geen weerstand bij een overval;
• Loop 's nachts, lliefst vanaf zonsondergang niet alleen op straat, noch in de stad noch erbuiten, en ga dan zeker niet naar het strand, naar een park of verlaten wijken.

Dit alles is gewoon een kwestie van gezond verstand **:chin: