ik ben van plan om in juni naar marokko te gaan om weer een mooi stukje van de wereld te gaan bekijken :wereld:. ik ben al veel op internet aan het lezen en zie dat de keus enorm is. ik zal dus een keuze moeten maken wat wel en niet te bezoeken maar het klinkt allemaal goed.
ik heb een vlucht van ryan air op het oog naar marrakech waar we natuurlijk een paar daagjes willen rondstruinen. verder zouden we naar ouarzazate en naar de woestijn willen en naar de kust voor de plaatsen essaouira en agadir voor paar daagjes relaxen.
mijn vragen zijn oa gaat dit passen in ongeveer 2 weken? hoeveel tijd zijn we nodig voor bezoek aan de woestijn? kan ik vanuit marrakech makkelijk met de bus richting ouarzazate en erg chebbi? hoe lang ben ik dan onderweg? kan ik ter plekke een trip in de woestijn regelen? zit er veel verschil in de aangeboden tochten? kan ik vanuit de woestijn makkelijk naar de kust?
andere tips en aanraders zijn van harte welkom, ik ben nog aan het puzzelen met de route dus alles is welkom…bijzondere lokale markten, leuke niet te dure overnachtingsplaatsen, waar kan ik geiten in de boom spotten:nod: enz enz enz
Hoi
Ik kan je niet op alle vragen een goed antwoord geven maar misschien is het een idee om een goed reisboek te kopen om je een beetje in te lezen. Ik denk dat de dingen die je opnoemt wel in 2 weken te doen zijn. Misschien kan je Agadir vermijden (echt een touristen plaats, niets authentieks aangzien deze stad in de jaren 60 opnieuw is opgebouwd) maar kan je beter naar een leuk minder druk kustplaatsje gaan naast essaouira (essaouira is echt heel erg leuk dus aan te raden.) Jullie kunnen vanuit marrakesh naar essaouira en daarna de kust afzakken en dan meer in het zuiden het binnenland weer in naar ouarzazate en vanuit daar naar de erg chebbi met ergens een tussenstop (heb zo gauw even niet de kaart van Marokko voor me). Bedenk je wel dat in juni het erg heet zal zijn in de woestijn.
De geiten waren volgens mij te zien langs de weg van Essaouira naar Agadir, is wel een bijzondere gewaarwoording!
Veel plezier alvast,
groetjes Lotte
ps en als je nog vragen hebt stel ze hier gerust!
bedankt voor je reactie. naar agadir willen we voor aan eind paar daagjes lekker strand en niksen. essaouira lijkt me inderdaad heel veel leuker maar las dat dat meer voor surfers is dus daarom wou ik door naar agadir. maar als er een ander leuk strandje is dan kunnen we zeker agadir laten vallen en meer tijd besteden in de buurt van essaouira oid, thanks voor de tip
Hoi Geralda,
In agadir heb je wel meer kans op mooi strand hang weer. In Essaouira waaid het over het algemeen erg veel (vandaar goed voor de surfers denk ik). Ik zelf wil heel graag nog een keer naar het strandplaatsje Sidi Ifni (ten zuiden van Agadir). Dit schijnt een erg leuk en relaxt plaatsje te zijn waar het weer denk ik over het algemeen beter is dan in Essaouira (waar wij overigens 4 dagen stralend weer hadden, maar dat was denk ik meer gelukt hebben).
Ik zal eens proberen op te zoeken hoe het weer in Sidi Ifni is.
Groetjes Lotte
Ik ben het met Lotte eens. Essaouira is veel leuker dan Agadir. Er is wel soms veel wind, maar het stadje is heel aangenaam.
Er is trouwens een goede busverbinding tussen Marrakech en Essaouira.
Vanuit Marrakech kun je ook makkelijk de bus nemen naar Ouarzazate (bv via CTM of Supratours), maar aangezien je de hoge atlas over moet (een zeer bochtig parcours), moet je rekening houden met een busreis van minstens 5u. In Ouarzazate heb ik al in hotel Alma gelogeerd: gelegen in het centrum: mooi verzorgd, minder dan 25€ voor een overnachting. Ik heb ook al een paar keer in hotel Zagora gelogeerd: ligt buiten het centrum, heeft een zwembad, zeer verzorgd, zelfde prijsklasse.
Ben al een paar keer in Merzouga (Erg Chebi) geweest, maar alleen in het voor- en najaar, het is echt de moeite. In juni lijkt het me daar echt te warm, waardoor het niet meer aangenaam is.
Een plaats waar mijn hart ligt is de rozenvallei en de Dadésvallei. Als je graag wandelt kun je een trekking doen met een lokale gids, eventueel met een muilezel. In de vallei vind je voldoende beschutting en is het aangenaam wandelen. Je kunt ook op bezoek gaan bij nomaden. Ik kan altijd namen doorgeven van mensen ter plaatse die betrouwbaar zijn.
In die streek zijn er ook heel veel leuke overnachtingsplaatsen, die helemaal niet duur zijn.
Ik wens je een leuke reis.