Dilemma rondreis Marokko

In november ben ik van plan met mijn vriend een rondreis door Marokko te maken, gedurende een week. Nu heb ik me al behoorlijk ingelezen en laten adiveseren maar ik zit nu met 1 ding, onze laatste stop wat overnachting betreft is Agadir nu. We komen dan vanaf Tiznit waar we in de ochtend al op tijd willen vertrekken. Essaouira lijkt mij alleen leuker dan Agadir, het is alleen een behoorlijk eind rijden vanaf Tiznit denk ik. Is er iemand die hier wat meer over weet en of dit te doen is? Het gaat om 1 overnachting, de volgende dag zullen we weer vanaf Marrakesh terug naar huis vliegen namelijk.

Even voor de volledigheid, dit wordt onze route:

Eerst 2 nachten Marrakesh, vervolgens:
Marrakesh-Ait Ben Haddou
Ait Ben Haddou- Zagora (en daar een woestijnexcursie, slapen in een bedoeinetent)
Zagora - Taliouine
Taliouine- Tiznit (via Tafraout)
Tiznit- Agadir/Essaouira
Agadir/Essaouira -Marrakesh (en terug naar huis)

Hallo,

Jullie gaan maar 1 week=8 dgn?
Dat is een behoorlijk vol programma dan.
Misschien is het handiger om vanaf Zagora naar Talouine te gaan, naar Taroudant en dan richting Essaouira.
Vanaf Tiznit is het inderdaad een behoorlijk eind.

Houd er sowieso rekening mee dat je heel veel in de auto zit tijdens jullie reis. Vanaf Quarzazate is het nog een heel stuk naar Zagora, en vervolgens ben je nog niet in de woestijn.

Iig heel veel plezier en als je nog vragen hebt,dan hoor ik ze graag.

Dat weet ik. Deze reis is samengesteld met iemand die getrouwd is met een Marokkaan en zelf een reisbureau heeft, heeft deze route zelf ook al een aantal keer gedaan en raadde dit zeker aan. Volgens haar is het bovendien goed te doen. Een paar dagen gaan ook vooral om de route, dus dan is het logisch dat je veel in de auto zit. Daarom is via Taroudant niet echt een optie voor mij, meerdere mensen hebben dit afgeraden namelijk.

Oké helder en volgens mij is je eigen antwoord dan ook helder voor jezelf toch?
Gewoon doen! Het zijn inderdaad erg mooie routes die jullie uitgekozen hebben en heel afwisselend qua landschappen!
Een andere tip: Een goede kaart via een reisboekenwinkel. Dan kun je ook uitrekenen hoeveel kilometer je rijd en hoe lang je dan in de auto zit.

Wederom: Veel plezier en voorpret alvast!

Een goede kaart heb ik uiteraard al in huis ;).
Ja ik wil de route zo houden, ik twijfel dan alleen nog of ik niet Essaouira moet aandoen ipv Agadir, dat is het enige nog eigenlijk…

Essaouira is niet te vergelijken met Agadir, dus ook hier ligt het er maar aan waar je van houd.
Agadir is een grotere stad en Essaouira een charmant,oud stadje met een hele relaxte sfeer.
Maar het is inderdaad een flink eind rijden vanaf Tiznit. Reken op een dag, met hier en daar een tussenstop.

Een hele dag? Dat is inderdaad te lang ja, ik kwam na wat googelen op 5 uur uit, maar een dag is echt wel te lang als je de volgende dag weer door moet…