In november gaan mijn man en ik een korte rondreis door Marokko maken, we hebben maar een week de tijd en de route zal als volgt zijn:
Marrakech- Ait Ben Haddou - Nachtje woestijn bij Zagora - Taliouine - via Tafraout naar Tiznit - Agadir.
Nu kan ik alleen geen gunstige vluchten van Agadir terug naar huis vinden (naar Nederland of Dusseldorf Weeze), op de site van Ryanair staan deze vluchten namelijk niet in het systeem.
Is het te doen om van Agadir terug naar Marrakech te rijden voor de terugvlucht? Hoe lang doe je hier over met de auto? Ik heb op verschillende site gelezen dat tussen deze steden tegenwoordig een snelweg loopt, maar ik begrijp niet helemaal of deze weg er al is, nog aangelegd moet worden of dat ze daarmee bezig zijn op dit moment.
Wie kan mij helpen? Ik wil de laatste dag niet in de problemen komen omdat we de vlucht terug naar huis niet halen…
Alvast bedankt!
Volgens mij reden wij in ongeveer 3 uur met de bus van Agadir naar Marrakech. Ik zou er wel ruim de tijd voor nemen, want je weet het natuurlijk nooit… Kun je niet een avond voor de vlucht aankomen in Marrakech, daar een nachtje slapen en de volgende dag terugvliegen?
Heel veel plezier in Marokko! Het is een prachtig land 
Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan! Dan kan het met een huurauto in elk geval niet langer duren (maar inderdaad, je weet maar nooit…). Een nachtje eerder aankomen kan echt niet, dat is nou net het probleem… Daarom wilde ik terugvliegen vanuit Agadir maar dat is (op dit moment in elk geval) niet te boeken bij Ryanair, en met een andere maatschappij vliegen vind ik vanwege de kosten geen optie eigenlijk. De vlucht vanuit Marrakech naar Weeze gaat die dag pas om 18.10 uur, dus speling hebben we genoeg, dat moet wel lukken dus!
Hallo,
Op bijna heel de route die jullie willen doen zijn de wegen goed te doen. Vanaf het vliegveld in Marrakech kun je een autootje huren en hem daar ook weer afleveren als jullie terug naar huis gaan.
Als je s’ochtends vroeg vanuit Agadir vertrekt kun je op tijd in Marrakech zijn.Ik zou rond 7:00 u vertrekken. Dan heb je de tijd, kun je onderweg nog stoppen om wat te eten/drinken etc.
Als je de dag daarvoor naar Essaouira gaat heb je ook nog een heel schattig kustplaatsje mee gepakt. En vandaar uit ben je ook snel in Marrakech.
De snelweg is klaar. Ik geloof dat je zelfs een tolweg kunt pakken een stuk naar Marrakech. Kost geloof ik 3 euro en er rijd geen kip dus dan kun je opschieten.
Als je in Zagora de woestijn in wilt, zou ik je www.saharatrekking.com adviseren. De gids waar ik mijn reizen mee organiseer werkt ook voor hun.
Veel plezier!
Marokko is geweldig en gastvrij land!
Hartelijke groet,
Suzanne
www.sahrasoul.com
Suzanne: Bedankt voor alle info!
Is het echt nodig om om 7 uur al in Agadir weg te rijden? De vlucht gaat pas om 18.10 en aangezien die snelweg er nu ligt… Is dat dan toch nodig? Ik wilde 's morgens eigenlijk nog wel eventjes een wandeling maken langs het strand en wat eten voordat we vertrekken, maar als ik dan in de problemen kom kan ik dat maar beter niet doen natuurlijk! De woestijnexcursie heb ik al vastgelegd, maar bedankt voor alle tips!
Hoi,
Nee, je hoeft niet persé om 7:00 u weg hoor, zeker niet als je vlucht zo laat gaat. Al loont het om op tijd op de luchthaven te zijn natuurlijk.
Bij een reisboekenwinkel kun je een kaart van marokko kopen. Heeft ons erg geholpen in hoe we moeste rijden en dan uitrekenen hoe lang we erover zouden doen.
Nogmaals, veel plezier!
Suzanne
Bedankt voor alle tips! Kaarten kan ik lenen van iemand, dus dat komt allemaal helemaal goed! Ik ben nu alle details aan het regelen, hotelletjes aan het vastleggen en dergelijk, als iemand nog tips heeft voor leuke hotelletjes in Talouine en Tiznit voor een leuke prijs, houd ik me aanbevolen!
Hoi,
Net terug van marokko agadir.Wij zijn met de auto van agadir naar marakesch gereden.De gehele weg is snelweg dus prima te doen.Je betaald alleen een klein beetje tol.ongeveer 12 a 13 euro.Je doet er 1,5 uur over.let wel dit is tot de rand van marakesch.Ik weet niet hoe lang je er over doet om dan van snelweg naar het vleigveld te komen.Dus daar moet je je dan wel even rekening mee houden.
Wat is je bedoeling met vliegen.Je kunt gewoon met transavia vertrekken vanaf agadir en die land dan op amst. ls je vanaf agadir met ryan air wilt vligen dan land je alleen op brussel charleloi of dusseldorf.Je kunt ook met royal air maroc vanaf agadir naar ams.Waar liep je tegen aan dat je nu vanaf marakesch wilt vertrekken dan.
gr patricia
Ik wil ook vanaf en naar Dusseldorf vliegen. Met Ryanair gewoon omdat dat op dit moment de goedkoopste aanbieder is en ik zo weinig mogelijk kan en wil uitgeven. Ik wilde dus heen naar Marrakech en terug vanaf Agadir, van en naar Dusseldorf met Ryanair. Maar Ryanair vliegt niet meer naar Agadir, of de vluchten staan nog niet in hun stysteem. Oplossing was dus terug te rijden naar Marrakech en een retourtje Marrakech-Dusseldorf te boeken. Dusseldorf is voor mij dichterbij en ik vlieg vanwege tijd en kosten liever niet vanaf Schiphol, dit verwijd ik altijd zoveel mogelijk als dat kan.
Hoi,
Ja begrijp wat je bedoelt ik reis altijd via brussel dus zoek ook het goedkoopste uit. Ik heb nog even gekeken maar hij komt er inderdaad niet uit.Agadir /brussel overigens wel.MIsschien een optie om brussel te nemen of woon je daar ver vandaan.Maar zoals ik al zei je kunt binnen 1,5 uur bij marakesch zijn dus dat is best te doen.Succes ik hoop dat alles gaat lukken voor je.Hele fijne vakantie
gr patricia
Bedankt voor alle tips! Ik weet zo even niet waarom ik niet aar Brussel terug wilde vliegen (misschien ongunstige tijd of prijs, ik weet het niet), maar ik denk dat ik toch maar via marrakecht terugkom, 1,5 uur rijden is wel te overzien. Bovendien vlieg ik vanwege de afstand inderdaad liever vanaf Weeze. Bedankt!
Heyy mensen, misschien zou je eens een kijkje moeten nemen op http://myresidencemarrakech.com/excursies/1/ staan zeer leuke excursies op en deze Nederlandse bedrijf kan u helpen met het inrichten van uw vakantie.