Vanuit Tiznit naar Agadir of naar Essaouira?

Ik heb hier al eerder een topic over geopend, maar ik ben er nog steeds niet aan uit, dus wellicht dat hier mensen zijn die me toch nog kunnen helpen. In november maken mijn vriend en ik een korte rondreis door Marokko, zelf met een huurauto. We beginnen eerst een paar dagen in Marrakech en vervolgens loopt onze reis als volgt:

Zondagochtend auto ophalen en naar Ait Ben Haddou.
Maandag naar Zagora, via Ouarzazate (wil ik nog even stoppen bij de filmstudio’s eigenijk).
Dinsdag woestijntripje inclusief overnachting.
Woensdag van Zagora naar Taliouine (vooral voor de route).
Donderdag van Taliouine naar Tiznit, langs Tafraoute (ook vooral voor de route).
Dan vrijdag naar Agadir, dat is nu de planning, zaterdag vliegen we terug vanuit Marrakech.

Het probleem is alleen dat Essaouira me veel leuker lijkt, het is echter een stuk verder rijden vanuit Tiznit. Kan iemand me vertellen of dit een beetje te doen is?

Kortom, wat zouden de ervaringsdeskundigen me hier aan- of juist afraden?
Alvast bedankt!

Niemand?

Hallo Lydia,

Wellicht een beetje laat, maar ik kijk ook niet dagelijks op het forum. Wij zijn twee jaar geleden naar Marokko geweest. Met een camper. Wegen in Marokko zijn erg goed. Dus afstanden zijn geen probleem. Als je terug moet naar Marrakech kun je volgens mij net zo goed naar Essaouira gaan. Wij zijn zelf niet in Agadir geweest, maar wat ik van mensen begreep daar is daar niet zo veel aan. Stad, strand hotels en westers aandoende boulevard. Wij zijn ruim een week verbleven in Essaouira. Wij zijn verlief op de plaats. Klein genoeg om niet overspoeld te raken, groot genoeg om met gemak een week te kunnen rondwandelen. Er kan veel wind staan rond de lokatie. Echter in de Medina heb je daar geen last van. Het strand is vol met (kite) surfers. Dus alleen maar leuk. Fijne sfeer, fijne mensen, lekker eten, strand,… wat zal ik nog meer zeggen. Voor ons is het geen keuze. Wij gaan deze winter terug naar Essaouira.
Fijne vakantie en succes met je besluit!
Groeten,
Veronique