Eerste kennismaking met Marokko

Goeiedag iedereen,

Ik vertrek 14 december met Ryan Air naar Agadir, Marokko. Ik zal van daaruit een beetje met de rugzak (en tent) gaan rondtrekken met de intentie om tegen nieuwjaar in de vallei van Asif Tamrhakht te zijn. Persoonlijk vind ik daar zeer weinig informatie over, hier en daar wat sites met foto’s maar zelden tot nooit uitleg of informatie. Voor zover ik weet ligt het in de buurt van Imouzzer, Ida Ou Tanane. (Vergeef mij mogelijke schrijffouten).
Dit is de eerste keer dat ik naar Marokko ga.
Men had mij gezegd om door te reizen naar de streken rondom Tingir, via Ouarzazate (en Tarmigt) maar ik kan momenteel nog vrij moeilijk afstanden inschatten, dus ik weet niet of dat op die korte tijd doenbaar is of niet.
Als dat niet zo is, heb ik er geen problemen mee om de korter bij mijn eindpunt te blijven en die streken te verkennen. Voor zover ik het bezie, is alles op mijn pad een nieuwe ervaring en een verrijking.
Is er iemand die mij mogelijk wat informatie kan geven over deze streken, enkele tips ivm transport en aanraders?

Later zou ik dan terug gaan naar Agadir omdat mijn gezelschap (dat slechts een week gaat vergezeld hebben) helaas vroeger terug moet owv werkomstandigheden thuis. Ikzelf zou dan van daaruit richting Casablanca vertrekken om een vriend van mij te bezoeken. Wederom weet ik niet goed welke weg te kiezen. Je hebt de twee belangrijke punten; Essaouira aan de ene kant en Marrakech aan de andere kant. Om eerlijk te zijn spreken de grote toeristische trekpleisters mij minder aan. Vandaar deze oproep om wat ‘inside information’ te krijgen, dingen die ze niet in de boekjes vertellen maar die zeker aan te raden zijn.

Misschien goed om te weten, ik rij niet met de auto en reis alleen.

Alle info is welkom,
dank bij voorbaad.

Mvg
Mistah Carlo :zon02:

Hai Mistah Carlo,

Leuk dat je op zo’n manier gaat rondreizen door Marokko!
Ik zou je aanraden vooral een goede reisgids aan te schaffen, zoals de Trotter en via zo’n boek je route uit te stippelen.
Op veel trajecten rijd een bus die je van A naar B kan brengen en dat is vooral een goedkope manier van reizen.
Taxi’s zijn ook goedkoop, vooral na even onderhandeld te hebben. Ze zien dat je toerist bent, dus vragen ze meer. Met een Grand taxi kun je komen waar je wilt. Vaak deel je die wel met anderen.
Een landkaart van Marokko kan je helpen om je route en reisafstanden te bepalen, of probeer het uit te zoeken via google.

Succes iig en veel plezier!
Het is een gastvrij land waar je je erg welkom zult voelen denk ik.

Ok, dank je zeer voor de reactie.
Ik kijk er ontzettend naar uit ja, ik denk ook dat het een zeer aangenaam land zal zijn. :slight_smile:
Als iemand nog enige tips of ideetjes heeft, altijd fijn om te horen.

Met vriendelijke groet,
Mistah Carlo

Heyy, ik raad jou en alle andere reizigers die voor het eerst naar Marokko gaan wel hun vakantie via een organisatie boeken. Dit omdat je zo professioneel advies kunt krijgen en zij jou kunnen helpen met eventuele vervoer excursies en dergelijke. Mijn vakantie had ik geboekt met behulp van een Marrakech excursie, dit gaf mijn vakantie dat extra avontuurlijke gevoel met leuke excursies over het hele land, en verblijf plaats naar keuze. Ik zou een kijkje nemen op http://http://www.myresidencemarrakech.com/excursies/1/ voor meer informatie er zitten echt leuke dingen tussen.

Hallo Carlo,
Wat heel belangrijk is, neem warme kleding mee, in de bergen is het erg koud soms onder de 0*,
Vanaf Agadir kun je met bussen en taxi richting Taroudant, daarna richting Ouaarzazate, en vandaar kun je naar Tinerhir.Ik woon in een dorpje nabij Tinerhir, we hebben onze B&B op de route naar de gorges du todra. Er is hier inderdaad veel te zien, en prachtige omgeving. De mensen zijn zeer gastvrij, dus altijd aankloppen, er is altijd iemand die je uitnodigd voor de heerlijke Thee. Je kunt het best met supra tours bussen rond reizen, zij zijn duidelijk in hun vertrek tijden, betrouwbaar, en hebben goede bussen, het kan sneeuwen en de oudere goedkope bussen, glijden nog al eens een ravijn in! Ga lekker op eigen houtje, je komt onderweg genoeg gidsen tegen die je advies kunnen geven, vraag naar hun i.d. en diploma als officieel gids. Koop een simkaartje, voor als je wilt bellen igv nood. wil je ons bezoeken bel 0667168222 mijn man Jamil. Veel plezier en wie weet zien we je in Tinerhir in december.
groet Liesbeth Mabrouk

Oh, dank je wel.
Misschien doe ik dat wel, klinkt heel leuk. Weet je toevallig hoe ver jullie gelegen zijn van Taroudant?
Zo, het gaat dan toch koud zijn in Marokko, jammer, ik was stiekem aan’t hopen de winter een beetje te kunnen ontvluchten ^^ Maar ach, goed voorbereidt zijn en dan is dat ook niet zo’n probleem, natuurlijk.

Alvast bedankt en wie weet tot dan.
Groetjes
Mistah Carlo

Hai Carlo,
Ik denk dat het ongeveer 150 km is naar Ouarzazate en dan vanaf daar is het ongeveer 160 met de bus naar Tinerhir. Kijk even op google maps, dan kun je het laten berekenen.
Overdag is het ongeveer 23* zonnig maar als die weg is word het erg koud, en hier hebben we geen verwarming, maar zitten we lekker onder dekens dicht bij elkaar , en zou houden we ons warm. Af en toe regend het, en zijn de rivieren niet met de auto over te steken, maar je word altijd gevraagd of je wilt blijven overnachten, de mensen zijn in deze regio erg vriendelijk. Lijkt me leuk als er s wat nederlanders langs komen, ff gezellig hollands kletsen. HG Liesbeth Mabrouk