Wij, Johan en Nienke, gaan komende zomer een rondreis maken. De vlucht is al geboekt (aankomst en vertrek op Marrakesh). De auto hebben wij ook al gehuurd dus dat zijn de zaken die op dit moment vast staan. Wat vinden jullie van onderstaand schema? Graag jullie tips over deze route. Hebben we ergens te veel of te weinig dagen staan? Is het haalbaar? Zijn er plaatsen / bezienswaardigheden op de route die we niet mogen missen? Merzouga staan drie volle dagen voor een Saharatour (ik heb nog niet gekeken hoe lang we hier voor nodig hebben en waar we het beste een tour kunnen boeken). Bezienswaardigheden in de stad kunnen we natuurlijk goed zelf vinden en plannen. Alle tips zijn welkom!
Ik wil graag de hotels van te voren boeken en zoveel mogelijk vooraf regelen.
(ik heb de kilometers en tijd volgens routeplanner erbij gezet)
4 juli Marrakesh (9.00 uur) Essaouira 174 km 2.19 uur
5 juli Essaouira Casablanca 411 km 4.24 uur
6 juli Casablanca
7 juli Casablanca
8 juli Casablanca Rabat 86 km 0.56 uur
9 juli Rabat
10 juli Rabat Meknes 150 km 1.37 uur
11 juli Meknes
12 juli Meknes Fez 69 km 0.50 uur
13 juli Fez
14 juli Fez Midelt 198 km 2.56 uur
15 juli Midelt Merzouga 268 km 3.21 uur
16 juli Merzouga
17 juli Merzouga
18 juli Merzouga
19 juli Merzouga Gorges du todgha 212 km 2.49 uur
20 juli Gorges du Todgha Ait Ben Haddou (Atlas) 212 km 2.53 uur
21 juli Ait Ben Haddou (Atlas)
22 juli Ait Ben haddou Marrakesh 186 km 2.37 uur
23 juli Marrakesh
24 juli Marrakesh
25 juli Marrakesh terug reis (geen tijd voor activiteiten)
Prima planning inderdaad, Ik zou een dagje minder in Merzouga doorbrengen en evt Agadir en Paradise Valley bezoeken.
Mocht je nog meer vragen hebben let me know.
Agadir is naar mijn mening een vrij nieuwe stad waarbij je heerlijk vis kan eten en van het strand kan genieten dit in combinatie met Paradise Valley en Safraan regio is zeker aan te raden.
Essouira is een wat kleinere stad die ook zijn charmes heeft maar dat heb je wel gezien in 1 dag. Indien je nog tips nodig hebt let me know. Succes met je reis plannen.
Hi Johan, zo zie je maar smaken verschillen: essaouira 1 dag, zou ik te weinig vinden. Zo pittoresk en relaxed, heel andere energie na Marrakesh.
Dan Agadir, met alle respect maar daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden. De stad kan er niets aan doen maar door de aardbeving is deze helemaal nieuw herbouwd, lijkt wel Salou.
Casablanca 3 dagen? Er is daar echt bar weinig. Ik ken Marokko heel goed, de grote Moskee is mooi, ook omdat dit de enige is die toegankelijk is voor niet-moslims. Dan Rabat, heb je aan 1 dag genoeg en dan zou ik casablanca helemaal skippen. Mocht je casablanca wel doen dan kun je onderweg ook nog stoppen in ouililia, heel leuk klein kustplaatsje. Fez heeft heel mooie plekken. Dan Chefchouen in het noorden, echte mustsee maar zou je een andere route moeten doen dan.
3 dgn merzouga? In de zomer knetterheet en zo ver nemen ze je niet mee de woestijn in, neem die overweging mee. Rondom marrakesh ligt een heel mooi natuurgebied ourika valley zou ik ook meer tijd door brengen dan marrakesh. Marrakesh heeft heel mooie plekken maar naar mijn mening te toeristisch en te veel dierenleedellende op het djma el fnaa plein.
Assila in het noorden tussen tanger en tetouan erg leuk. En dan in het zuiden Tarroudant, heel leuk.
Ik zou casa en rabat skippen minder tijd in merzouga van merzouga naar ait ben haddou passeer je ouarzazate, ook de moeite waard wat tijd er door te brengen.
Overweeg chefchouen en Asilla. Agadir zou ik laten en ik zou tarroudant doen.
Ourika valley is mooi en seti fatma ook. De todra gorge is ook erg mooi, jammer alleen dat er nu een stuk weg doorheen loopt.