9 dagen Marokko in Okt/Nov. Wie heeft tips?

Hallo,

Eind oktober ga ik 9 dagen naar Marokko. Wil niet op één plek blijven, dus ben me eens aan het oriënteren wat ik in die 9 dagen zou kunnen doen. Ik dacht zelf om vanuit Marrakech naar Agadir te gaan. Vanuit Agadir via Essaouira naar Casablanca. En vanuit Casablanca weer terug naar Marrakech. Wellicht was het tactischer geweest om niet ook vanuit Marrakech weer terug te vliegen, maar dat bedacht ik me pas toen ik de vlucht al geboekt had :o Enfin. Ik wil ook heel graag nog iets van de Sahara meepikken, maar vraag me af of dat niet wat veel van het goede wordt, heb tenslotte maar 9 dagen. En ik vraag me af hoe ik in Marokko het beste kan reizen. Trein? Bus?

Alle tips zijn welkom :biggrin:

Groetjes Inesse

Hoi Inesse,
Alvast een fijne reis gewenst. De afstanden die je af moet leggen naar Agadir/Essaouira/Casablanca/Marrakech zijn veel.
Ik zou zelf eerder kiezen voor de Sahara en dan iets van de koninssteden en uiteraard Marrakech goed bekijken. Ik denk dat je beter iets minder kunt doen, maar goed bekijken, dan van alles een beetje. Ik weet natuurlijk niet wat jouw doel precies is, misschien wil jij liever van alles een beetje.
Misschien kun je ook eens kijken op marokko-service-reizen.nl .
Ken de gids heel goed en is een warme en integere man. Wie weet kan hij je verder helpen of bepaalde dingen voor je organiseren als je dat wilt.
Veel succes en vooral plezier.
Marja

Hallo Inesse,

Ik werk zelf als een Nederlandse Marokaanse gids chauffeur van een 4x4.
Organiseer ook reizen door marokko werk veel in t zuiden van Marokko. Heb je vragen mail dan naar [EMAIL=“modeso@hotmail.com”]modeso@hotmail.com.
Of kijk ff naar www.flavour-marokko-travels.com.
Ben momenteel in holland nog maar voor 2 weken, dus voor vragen of afspraken kan je gewoon mailen.
Momenteel zijn we ook bezig met een nieuwe site
www.reisdoormarokko.nl

groetjes hafid

hallo,

Ik zie dat jullie je allemaal vragen hebben over een verblijf in Marrakech. Ikzelf ben net 1,5 week terug uit Marrakech. Ben er een maand geweest en heb een heerlijke vakantie gehad!! Ik ben verbleven in hotel Diwane en dat is zeer goed bevallen. Mijn hele trip heb ik van te voren al kunnen plannen via de website www.vakantie-marrakech.nl … erg makkelijk voor wanneer je wil weten wat er allemaal mogelijk is in Marrakech.

Alvast veel vakantieplezier :)!

Groetjes, Willem

VRaag…kan je als vrouwzijnde alleen door Marokko reizen? Of is het beter om met een georganiseerde groep te gaan…