7 maart tm 16 maart in Marokko

Hoi allemaal,

Ik en een vriendin gaan voor 9 dagen naar marokko. We hebben al zoveel gelezen over waar we naartoe zouden moeten gaan en wat we echt moeten zien. Er blijkt zoveel moois te zijn in Marokko! Vandaar wil ik jullie vragen mij te helpen bij het plannen van deze trip.

We komen vrijdag 7 maart rond 19u aan in Casablanca, we zijn van plan om gelijk door te gaan naar Chefchaoun. Er zijn blijkbaar verschillende routes, maar de snelste is de nachttrein pakken naar el Ksar el Kebir en daarna verder gaan met de bus. Heeft iemand hier ervaring mee, of eventuele andere tips?

Wat kunnen we allemaal zien/doen rond chefchaoun? We zijn er nog niet uit of we daar 1 of 2 dagen blijven. Hierna gaan we door naar Fez met de bus. na 1 of 2 dagen gaan we met de nachttrein naar Marrakech. Afhankelijk van het weer en hoeveel dagen we nog hebben willen we via marrakech de Sahara in, een wandeling doen door het Atlas gebied (ourika valley bv), en misschien ook nog een dagje naar essouira. We vertrekken zondag 16 maart om 11 uur, dus gaan we proberen de nacht van 15 maart een trein/bus naar casablanca te nemen via marrakech (blijkbaar duurt dat 3 tot 4 uur).

Is dit allemaal te doen? Of hebben jullie misschien nog andere tips?

Heel erg bedankt :smiley:

Voor een trip naar de woestijn, of een dag excursie Ourika bekijk www.reisdoormarokko.nl

Voor vragen kan je mailen naar info@reisdoormarokko.nl

ReisdoorMarokko bied Nederlandstalige chauffeurs/begeleiders

Via Wereldwijzer app