Hulp gezocht 2 weken marokko in augustus

Beste iedereen,

Wij (2 meiden) vertrekken 30 juli voor 17 dagen naar Marokko om daar lekker te gaan backpacken. We hebben retourtje naar Casablanca geboekt, vanuit hier willen we de volgende dag vertrekken naar Marrakech. Hier willen we een paar dagen blijven ± 3 nachten. Nu hebben we wel al ideeen voor de resterende tijd maar weten we niet goed hoe we deze het beste kunnen invullen. Met name het hoe te reizen is ons niet duidelijk. We zullen met openbaar vervoer, taxi’s (grand) reizen en eventueel een binnenlandse vlucht nemen als we hier tijd mee winnen.

de plaatsen die ons aanspreken zijn:

Marrakesh
dades valley & todra gorge
Quorzazate/ ait benhaddou / zagora / erg chigaga
tafraoute / d’afella ighir, painted rocks ( pierres bleues)
mirleft / sidi ifi
essaouira
taroudant/ tiznit

Nu zijn onze vragen:

Wat is een goede uitval basis om dades valley/ todra gorges en woestijn te ontdekken? Is Quarzazate een goede optie? Of moet het misschien twee plaatsen zijn? en zo ja welke?

we willen graag een woestijntrip maken van 1 nacht. Waar kunnen we dit het beste doen? en waar kunnen we dit het beste boeken in marokko?

Hoe kunnen we het beste reizen vanaf de woestijn naar de kust (mirleft / sidi ifi)? Kan dit in een dag?

taroudant of tiznit? we willen hier vooral langs om voor zilver te kunnen shoppen.

Zijn we nog interessante dingen of plaatsen vergeten? we houden van; natuur, architectuur, fotografie, eten, shoppen, cultuur, mode, traditioneel handwerk, relaxen op het strand.

alvast bedankt!!

Een woestijntrip kan je boeken in Marakech, maar kan je beter boeken in Ouzazarte. De Todra George zou ik zeker niet vanuit Ouzazarte bezoeken, veel te ver weg. Ik zou gewoon een of meerdere nachten in het dorp aan de ingang van de kloof verblijven.

Marokko is overal fotogeniek, maar vooral Fez en Meknes vond ik erg leuk. Marakech is denk ik ook wel leuk, maar ik vond dat niet zo’n gezellig stadje: relatief veel verkeer en opdringerige verkopers.

1 like

welk dorp bedoel je dan precies? en hoe lang is dat reizen vanaf quarzazate?

Je zou ook in Tineghir kunnen blijven en daarvandaan naar Todra. In Tineghir kun je ook de mooie groene palmeires bezoeken. Van Ouarzazate naar Tineghir is ongeveer 2,5 uur. Vanaf Tineghir naar het begin van de kloof was geloof ik zo rond 20/30 minuten.

1 like

En is het vanuit daar ook mogelijk om naar de woestijn te komen voor een kamelentrip? welke plaats raad je aan om vanuit daar zo’n trip te doen? we willen daarna richting de kust

Hoi ik ben mohamed van beleefmarokko.nl ik doe rondreizen in Marokko .ben vaak in ook in Marokko .lijkt mij leuk om jullie te begeleiden met de reis en het mooie en simpelle leven van marokko te laten zien .En door jullie hoop ik dat ik ook eeen andere programa er bij kan halen.
Ik hoor gaag van jullie.
Met vriendelijke groet Mohamed.
beleefmarokko@gmail.com

1 like

Hallo,

Leuke ideeën hebben jullie!
Het is wel een warme periode dat jullie willen rondtrekken. Met name in Marrakech en de woestijn kunnen de temperaturen behoorlijk oplopen.
Als jullie graag de woestijn willen beleven, dan houd ik onze organisatie warm aanbevolen.
Als je graag de reis verder zelf doet, maar de woestijnovernachtingen vast geregeld willen hebben, kunnen wij dat ook voor jullie doen.
In Zagora ontmoet je dan een van onze gidsen. Zij brengen jullie naar de woestijn en hebben verder alles qua overnachtingen, vervoer en eten al geregeld.

Als je meer wilt weten, neem een kijkje op de website, of neem contact met mij op. Ook voor andere vragen.

1 like

@Marinaw

Als ik je programma zie is idd Zagora het beste punt om naar erg chigaga te gaan. Kijk ook even naar Merzouga, is erg geliefd bij toeristen. Ligt wel uit jullie route maar wie weet is dat ooit iets?

1 like

ik denk idd dat we dan qourzazate moeten overslaan en in ait benhaddou verblijven, dan via skoura oasis naar de todra/dades gorges reizen. En dan vanuit daar verder naar zogora reizen om de woestijn trip te doen.

of zeggen jullie in skoura verblijven en dan een dag tripje naar ait benhaddou?

Hoelang zijn we onderweg van tineghir naar zogora?

en hoelang duurt de reis van zogora naar tafraoute?

en nog een vraag,

hoelang duurt de reis van mirleft naar agadir?