reistips gevraagd voor zelfstandige rondreis met huurwagen en kleuter oktober/november

Hallo,

Wij zouden graag in het najaar met onze dan bijna 5-jarige dochter een rondreis door Marokko maken. We denken dit zelf uit te stippelen en met een huurwagen rond te rijden…

Momenteel hebben we volgend schema in gedachten:
[li]Marrakech 24-27/10
[/li][li]Ouzoud Waterval 27-29/10
[/li][li]Aït-Ben-Haddou 29-31/10
[/li][li]Boumalne Dades 31/10-2/11
[/li][li]Zagora 2-3/11
[/li][li]Nacht in de woestijn 3-4/11
[/li][li]Agdz 4-5/11
[/li][li]Taroudant 5-6/11
[/li][li]Agadir 6-10/11
[/li]
Denken jullie dat dit een goed programma is? Alle tips zijn welkom!

Kunnen we best alle hotels op voorhand vastleggen? Aanraders zijn sowieso welkom…

Is het vanuit Zagora makkelijk te regelen om een dromedaristocht met 1 overnachting in de woestijn te doen? Of beter ergens anders?

Kan je in de Dadesvallei zelf bijvoorbeeld een wandeling met een ezeltje regelen?

Alvast bedankt om mee te denken!

Groetjes,
Natascha

Beste Natascha,

Wij zijn thuis met 6 (4 kids tussen 6 en 16 jaar) en heb zonet mijn planning voor onze rondreis in Marokko afgewerkt. Ik heb eerst gezocht op selfdrive rondreizen aangeboden op het www en daar was de prijs ongeveer 800 euro per persoon (vlucht niet inbegrepen, wel hotelovernachtingen met ontbijt en een woestijnuitstap). Het is echt zot wat je kan uitsparen als je zelf op zoek gaat naar alternatieven. Wij sparen ongeveer 500 euro per persoon! uit. Doe dat x6 en dat is wel de moeite he. (en dit in heel mooie hotels met goede reviews)
Onze reis is 8 dagen en gaat van Marrakech naar Ait Ben Hadddou, naar Zagora, naar de woestijn, naar Ouarzazate en terug naar Marrakech dus niet volledig hetzelfde.
Onze woestijnuitstap start in Mhamid naar de Chegaga duinen en we betalen hiervoor 340 euro voor 6 personen. Ik denk dat dit één van de goedkoopste is met heel goede reviews. (desertbivouac.com)
Het is een hobby voor mij om het allemaal uit te zoeken en het geeft een kick om het zo voordelig mogelijk te vinden (wel met de nodige kwaliteit want wil niet in een stal slapen). Ik kreeg al redelijk wat goede reacties op mijn speurwerk en zou er eigenlijk een bijberoep van willen maken.
Ik wil je gerust helpen in je zoektocht.
De route van de woestijn richting Taroudant lijkt me wel ver in 1 dag. Misschien daar nog wat aanpassing?
Zagora 2-3/11 Nacht in de woestijn 3-4/11 Agdz 4-5/11: dit lijkt me ook wat lang in deze regio. Veel is er niet te zien behalve de uitstap naar de woestijn.
Marrakech vind ik echt geweldig en daarom koos ik er voor om hier te starten en te eindigen. Er is zoveel te zien en een opsplitsing hierin (een aantal dingen in het begin en een aantal dingen op het einde) vond ik aangenaam.
Laat maar van je horen als je meer info wenst.

Groetjes
Veerle

Hallo

Wij trokken in juli dit jaar 17 dagen door Marokko met onze zoon van 7.Persoonlijk zou ik minder lang dan 2 nachten verblijven in Ait BH. Met 1 nacht heb je echt voldoende. Uiteindelijk bezoek je er enkel de beroemde Unesco ksar. Plan je bezoek zeker in de late namiddag anders kan je soms op de koppen lopen, Als je toch een nacht verblijft heb je in de late namiddag en avond alle tijd om rustig op verkenning te gaan. Wat Boumalne dades betreft kan ik als tip meegeven hotel La perle du dades. Het is super kindvriendelijk en je hebt er vanalles voor kinderen om te spelen. Onze zoon vond het fantastisch. Je kan vanuit het hotel ook een wandeling door de gorge organiseren. Dit met een ezel voor je kindje. Ook een toffe ervaring. Tot slot heb ik als tip te Merzouga " riad dar Hassan". Wederom heel kindvriendelijk en ze regelen een perfecte tocht door de woestijn op een dromedaris met aansluitend een nacht in de woestijn. Zo hoef je niet in het drukke en wat opdringerige Merzouga op zoek te gaan naar de beste aanbieder en prijs. Veel reisplezier