Reistips voor Marokko in 10 dagen

Hallo!

Ik ben een vakantie aan het plannen met nog 1 of 2 andere vriendinnen (21 en 23 jr) voor 10 dagen naar Marokko. We zijn alledrie nog nooit in Marokko geweest, maar we hebben al wel evel gereisd. Nou hebben we al tickets geboekt van en naar Agadir. Maar we willen graag zo veel mogelijk van Marokko zien. Hebben jullie nog leuke tips? Ik weet vrij weinig van Marokko, het enige waar ik zeker van ben is dat ik naar de woestijn wil en naar Marrakech. Dus alle tips zijn heel erg welkom!

Ook zou ik graag willen weten hoe het reizen in Marokko is voor 3 (blanke) jonge vrouwen, en hoe we dit het beste aan kunnen pakken (huurauto/openbaar vervoer/bus/trein etc).

Ook tips van hotels e.d. zijn erg welkom!

Alvast bedankt!
Hartelijke groeten,
Floor

Hoi ,

Leuk dat jullie naar marokko gaan. Hebben jullie een vlucht geboekt met hotel.
Als dit het geval is kun je bij de hostess diverse dag trips boeken in en rondom agadir.
Bv 2 dagen marakesch .Overnachten in de woesstijn. Naar de watervallen van imouzzer.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Auto huren is ook een optie en met de bus kan ook. Ben zelf meer van de auto.Wij huren zelf ook altijd een auto en tijden overal naar toe.Wegen zijn goed te doen .
Auto zou ik bij het hotel vragen.De auto’s die je vanaf hier boekt boek je 15 tot 20 euro per dag duurder dan als je daar even onderhandelt.
nou mocht je nog meer vragen hebben dan kun je altijd mailen.

gr patricia

Hallo,

Willen jullie zelf rijden of hebben jullie liever een lokaal chauffeur met een landcruiser?
Patricia heeft gelijk over het regelen van auto als je daar bent, zo kunnen jullie over prijs onderhandelen.
als je nog vragen hebt hoor ik het graag. liever via dit emaildres: info@marocexplore.com

veel succes

Ik heb zelf met het openbar vervoer door Marokko gereisd. Op de meeste plekkn is dit prima te doen! Bussen zijn goedkoop, rijden redelijk vaak, en zijn een ideale manier om tussen steden te reizen. Wil je daarentegen een trip maken door de woestijn, dan is het aan te raden om een auto te huren. Ik heb er bv voor gekozen om met een chauffeur de woestijn ten zuiden van Ouzarzate te verkennen.

Zie hier wat foto’s:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2013280&id=1345295125&l=d937c5bce5

Hallo Floor,

Met 3 jonge meiden in Marokko kan het alle kanten op. Het is wel makkelijk en handig om een man bij je te hebben maar als je de cultuur goed kent en weet hoe je je hebt te verhouden naar de mensen toe dan is er geen probleem.
Ik kom nu ongeveer 25 jaar in Marokko en begeleid ook mensen daar. Kijk maar eens op mijn blog. Misschien kan ik je begeleiden of anders wat inlichten. Ik ben verder niet zo’n schrijver.
http://marokkoffroad.blogspot.com

groeten, Marco.