10 dagen Marokko, 3 vragen

Eind april willen we graag 10 dagen naar Marokko.

Wie heeft antwoord op mijn volgende vragen:

1. Wat is de top 3 ‘moet je gezien hebben’?
  2. Is het veilig om met een huurauto door Marokko te reizen?
  3. We willen graag een woestijnovernachting doen, in welk deel van Marokko is dat het mooist?

Ik hoop dat jullie me willen helpen.

Bedankt alvast!

Hoi

Leuk dat jullie marokko gaan bezoeken. IN 10 dagen is het moelijk om alles te zien.Het hangt ook een beetje af op welke luchthaven jullie aan vliegen.OP zich is het zuiden kwa overnachting heel mooi.Maar wil je van marokko veel zien dan zou ik zelf een beetje in de buurten gaan rond rijden van Meknes,Fes,Ifrane,Rabat en marakesch.Relatief pak je dan veel plaatsen waar je veel kan zien .Maar door naar elke plaats toe te rijden zie je ook enorm veel van de het landschap en natuur.Met een huur auto rond rijden is geen probleem in marokko.Dit doen heel veel toeristen. Ik hoop dat ik je enigzins hebt geholpen.

gr patricia

Hoi,

Ik heb drie jaar geleden in 10 dagen Zuid Marokko gedaan met een woestijntrekking. Dit hebben we gedaan met een gehuurde auto en wij, lees twee vrouwen, hebben ons geen ogenblik onveilig gevoeld…Ik zou zeggen doen.

Hierbij onze dagindeling

dag 1-3: Marrakech. Wij zijn gevlogen op Marrakech met BA via London, qua tijd 2 uur langer, maar qua geld 100 euro minder. Overnacht in een authentieke Riad (moet je echt doen), genaamd Riad Puschka, welke gerund wordt door een Francaise en een Amerikaan en prachtig origineel is gerestaureerd.
dag 4: naar Ait Benadhou (kasba waar de Gladiator is opgenomen)
dag 5: naar Zagora (via Quarzazate) en prachtig tocht door het Atlas gebergte
dag 6: naar Mhamid (incl overnachting in de woestijn). Verder dan dit plaatsje met je auto kun je niet, want je komt letterlijk het saharazand tegen
dag 7: naar Taroundant
dag 8-9: naar Essaouira (super plek aan de oceaan)
dag 10: naar Marakech

Groet Karin

1 like

Hallo,

Met een huurauto is het goed te doen in Marokko. De wegen zijn goed en veilig.

We hebben met ons gezin in Merzouga en in Mhamid in tenten geslapen.
Overnachting in de woestijn zou ik aanraden in Merzouga. Daar zijn de zandduinen het hoogste, en warmer van kleur.
We hebben ook in Mhamid geslapen, maar daar moet je vanaf het laatste dorp nog 60km met een 4-wielaandrijving voor je echte zandduinen ziet.
De duinen hebben er een grijze schijn, er zit meer zwart zand tussen dan in Merzouga.

Goede reis!
Groetjes Heidi

Grappig, zat er net over te lezen en we waren in twijfel waar te slapen in de woestijn. Goed te weten dat Merzouga mooier is. Ik las ergens dat je daar wel tijdens de tentenovernachting het plaatsje in de verte kunt horen, klopt dat?

Groetjes,
Marlous

Hallo Marloes,

Er is een groot tentenkamp (bivouac), vooraan in de woestijn, bij Merzouga.Misschien hoor je daar het dorp, maar ik denk het niet omdat Merzouga een rustig dorp is waar eigenlijk niks te zien valt, behalve de woestijn.
Wij hadden via kasbah la sable d’or een prive gids en een prive Bivouac.
We hoorden echt niks, het was echt doodstil in de woestijn.
We vertrokken eind van de middag per kameel, en wandelden 2 uurtjes naar de tent. Tegen zonsondergang gingen we naar een hoge top, om de zonsondergang te bewonderen. Toen we terug bij de tent waren, had onze gids een lekkere tajine gemaakt.
En de sterren konden we de hele nacht bewonderen, niet normaal hoeveel sterren je ziet als het pikdonker is!

Groetjes Heidi

Hallo,

Er zijn 2 plekken die te doen zijn met de huur auto en dat is Mhamid en Merzouga. Bijde plekken hebben prachtige bivaks (tentenkamp) hangt alleen af hoe lux je t wil hebben. Vanuit Mhamid kan je diep de woestijn in, een afstand van ongeveer 60 km richting Chegaga ook prachtig en hooge licht bruine zandduinen vrienden van mij daar hebben luxe tentenkampen. Merzouga is ook prachtig.

Woon zelf in t zuiden van Marokko in Ouarzazate stel als jullie vragen dan kunnen je gerust bellen.

Groetjes Hafid,

Dank voor al jullie hulp! En kunnen jullie me ook vertellen waar de kust/het strand het mooist is? De reis begint nu veel meer vorm dankzij jullie te krijgen:)

Hoi Marloes,

Persoonlijk vind ik Essaouira een heel leuk kustplaatsje! Mooie stranden, maar ook leuke winkeltjes en restaurantjes etc.
Maar ook in Tanger is het strand wel mooi.

Heel veel plezier met de voorbereidingen van je reis!

groetjes Marloes