Marokko rondreis gezin met ouderen kinderen tips?

Wij willen in juni 2012 met ons gezin 5 personen een rondreis maken.
Beginnend in Marakech dan richting Zagora daarna via Tourand? naar Agadir afsluiten met een paar dagen strand totaal 12dagen.
Is dit goed te regelen met zelf vliegtickets boeken, huur auto en overnachtingen onderweg.

Wij hebben nog geen reisoperator gevonden die aan onze wens kan voldoen.
Heeft iemand nog tips?
Routeplanner?
Wij willen wel graag de reis uit gestippeld hebben voor ons vertrek enige zekerheid in een ons vreemd land is wel fijn.

Hallo,

Reisdoormarokko kan u zeker helpen. U kan bij ons een 4x4 of minibus huren met een chauffeur die tijdens de tour zal begeleiden. Dus vanaf Marrakech tot Agadir. Wij reseveren al u overnachtingen en maaltijden, dat zal dan inbegrepen worden in de prijs. Bekijk www.reisdoormarokko.nl.

Met vriendelijke groet,
Hafid Oukarrou

Hallo,

Ik organiseer (rond)reizen in Marokko en zou graag een reis voor jullie organiseren.
Ik werk samen met een Marokkaanse gids en de lokale bevolking en kom daardoor op de mooiste plekken. Samen hebben we al een anatal mooie reizen mogen organiseren!

Wil je mij via mijn website een mailtje sturen?
Jullie zijn met zijn vijven; wat is de leeftijd van de kinderen, waar houden julie van, hoe willen jullie rondreizen, wat willen jullie besteden enz?
Dan kan ik jullie verder helpen.

Geachte Familie van der Sluys,

Vorige zomer hebben wij voor een gezin met 2 zonen, een rondreis georganiseerd en begeleid, door zuid oost Marokko.Dit is de familie goed bevallen.

U kunt aangeven wat uw wensen zijn, en wij kunnen een offerte uitbrengen.
Voor info;
Ik ben Khadija (Liesbeth) Mabrouk Nederlandse, getrouwd met Jamil wonend te Tinerhir zuidoost Marokko.
06 40 43 77 91

Dag,

Wij gaan in de meivakantie met onze kinderen van 12 en 15 een rondreis maken. Twee dagen Marrakesh, Ait Benhaddou, nacht woestijn achter Zagora en terug via Zagora, Quazazate en Marrakesh. Helaas maar 8 dagen want een paar dagen strand zou leuk geweest zijn.
Ik ben goed geholpen door marokkoonline.nl. Goede info en denken mee in wat je wilt. Het is uiteindelijk een rondreis geworden die ze in hun pakket hadden maar die kun je ook aanpassen. Redelijke prijzen. Bij ons bleek het vliegen een bottleneck want die zit bij de meeste rondreizen niet in. Kwamen op een gegeven moment uit op €800 bij de maroc airline! Uiteindelijk zelf geboekt via Ryan air voor €1500 totaal. Nog een boel geld. De prijzen gingen toen per dag omhoog! Jullie zitten denk ik in een gunstiger periode. Succes met de voorbereidingen.

Groet
Monique

www.beleefmarokko.nl zeer goede reisorganisatie, marokkaans/nederlandse gids, marokkaans/frans/nederlands/engels gesproken… Slapen bij lokale mensen, soms zelfs een verpleegkundige mee… :cheer:

Wij hebben in februari met 2 kinderen van 12 en 14 jaar rondgereisd: Marrakech - Ouzoud - Beni Mellal - Midelt - Merzouga - Todrakloof - Dadesvallei - Ait Ben Haddou - Marrakech. Wij hebben vooraf alles zelf geregeld, dit was goed te doen. Vlucht via Ryan air geboekt, autohuur via Sixt en losse hotelovernachting via diverse boekingssites. Marokko heeft ons echt verrast, veel groener als we dachten! Het land heeft veel verschillende landschappen te bieden en de mensen zijn ook vriendelijk en behulpzaam. Het autorijden is er geen probleem. De tom tom kende helaas niet alle adressen, maar je had deze eigenlijk ook niet echt nodig. Als je nog wat tips wilt hebben over leuke overnachtingsadresjes dan laat maar weten.
Groeten,
Francoise

Hallo,

Ik ben het helemaal met Francoise eens: je kunt heel gemakkelijk alles zelf regelen. Zelf heb ik afgelopen december zo’n beetje een vergelijkbare route gereden met een huurauto: vanuit Marrakech, naar Aglouplage (aan de kust ten zuiden van Agadir), daarna nog zuiderlijker aan de kust: Sidi Ifni en via Aglou, Tiznit naar Tafrouate en zo weer terug via Agadir naar Marrakech. Ook over de pas Tizi n Tichka is het goed te rijden of binnendoor…

Ik organiseer zelf (met name wandel) reizen naar Marokko (Sahara, Atlas en Saghro), maar als je met je gezin gaat en een auto huurt is het onzin om dit door een reisburo te laten doen. Ik heb erg goede en plezierige ervaringen met autoverhuur www.Samicar.com, ooit via dit forum aangekomen. De auto’s zijn goed, netjes en goed verzorgd… mocht je een ongeluk krijgen (wat ik had… aanrijding met een hond), dan betaal je € 85 (contract) en hebt verder geen gedoe.

Eén ding: kijk in Marokko uit voor zgn ‘fault guides’ (foute gidsen, zonder gidslicentie…), die aan je proberen te verdienen… zowel in de grote steden als daar buiten.

Succes en veel plezier in Marokko. Een prachtig land!!

groet, Bea
www.beamulder.nl