Met gezin naar marokko

Hallo allemaal. Graag willen wij wat info over een rondreis door Marokko. Wij zijn een gezin van 4 (2 kids 13/14). We hebben de tickets al geboekt en komen op wo 10 juli aan het eind van de middag aan in Marrakech. Do 26 juli 's-morgens wederom vanaf marrakech terug naar huis. Totaal dus 16 dagen waarvan dag 1 en 16 reisdagen zijn. Blijven dus dag 2 t/m 15 over.
We heben al diverse offertes van reisorganisaties gehad, maar worden niet vrolijk van de prijzen… Daarom willen we het zelf regelen.
Zelf zitten we te denken aan een paar dagen Marrakech, met de trein naar Fez, daar een auto huren en dan naar Volubilis (misschien Meknes?), Merzouga, Ouarzarzate, Ait Benhaddou, Taroudannt, Agadir of Essaouria en weer terug naar Marrakech.
Zomaar wat vragen; tips voor leuke betaalbare hotels/riads/kasbahs. Autohuur? Waar de treintickets boeken? Overnachten in de woestijn, hoe te boeken. Vaak zie ik bij hotels (booking.com, Agoda enz enz) staan dat zij tochten organisren naar een tentenkamp. Moet ik dan maar voor 1 nacht boeken en de overnachting in het tentenkamp ter plaatse? Is het een idee om steeds 2 nachten te boeken? Een reisdag en de dag erna uitstapjes in de omgeving, weer overnachten en dan de volgende dag weer verder te gaan?

Alle info is welkom

Je kan in Marrakech bij de toeristische dienst ter plekke uitstapjes boeken. Ofwel halen ze je op aan je hotel of pension of moet je naar een bepaalde plek gaan. Als je in een hotel logeert, kan je daar ook uitstapjes boeken…voor 1 dag of meer. Als je goedkoop een auto wilt huren, is het beter deze vanuit de luchthaven en terug te huren en best via internet. De prijzen bij de autoverhuurders ter plekke liggen iets hoger dan als je die op voorhand via internet boekt.
Een trein naar Fez is goedkoop. Treinticketten kan je gewoon aan de courante prijs in het station zelf kopen op de vertrekdag zelf. Naar de woestijn reizen doe je beter via een gids. je kan tot merzouga of m’hamid rijden en daar een gids vragen of je kan vanuit Marrakech via de toeristische dienst of reisorganisaties ter plekke een tocht naar de woestijn boeken.
Als je liever je reis zelf plant, zou ik een reisgids aanraden: Trotter of Lonely Planet. Daar staat in principe alle info in. Je kan vb. naar de adresjes in de reisgids rijden en op het moment zelf een riad, pension of hotel boeken.

1 like