Met mijn kinderen 12 en 14 in de meivakantie naar Marokko

Met mijn kinderen wil ik 2 weken naar Marokko.Marrakech, Fes, Meknes en een woestijntocht staan op het wensenlijstje. Reisorganisaties bieden reisjes aan vanaf 2700 euro, is teveel. Bovendien is het me allemaal te georganiseerd. Zo nu en een hotel met zwembad maar ook eenvoudige accomodaties als tenten of bij de mensen thuis vinden wij top. We zijn al eens in Ouchda geweest, te gast op een bruiloft bij onze Nederlands Marokkaanse buren, een super belevenis. Heeft er iemand suggesties voor een betaalbare reis? Alvast bedankt.

hoi maridada,

wij gaan met onze kinderen van 8 en 11 ook in de meivakantie naar Marokko. Mij is door diverse nederlandse en marokkaanse collega’s verzekerd dat het heel goed te doen is om met huurauto of openbaar vervoer rond te trekken. Wij hebben deze week een vlucht geboekt via www.jet4you.com een marokkaanse prijsvechter. Kosten 520 euro voor 4 personen vanaf Brussel Charleroi. Prijzen van dit soort vluchten zijn grillig heb ik ontdekt. Tijdje in de gaten houden en op het goede moment toeslaan. Via www.lowcostairlines.nl zie je veel goedkope vluchten vanaf de kleinere vliegvelden. Ik heb me laten vertellen dat je voor eenvoudige hotels zo’n 20 euro per 2p kamer kwijt bent en voor luxere ongeveer 40 euro. Een woestijntocht boeken zal wel duur zijn verwacht ik, maar ook daar valt over te onderhandelen. Maaltijden zijn zo’n 5 euro pp. Allemaal prijzen van afgelopen zomer. Kan allemaal duurder en luxer natuurlijk maar als ik je goed begrijp ben je daar niet echt naar op zoek. Lonely Planet of Rough guide zijn de reisboeken waar je goed mee kunt reizen. Hotels, restaurantjes, openbaar vervoer etc met prijsindicaties.
Ik ga nog veel meer uitzoeken de komende weken, als je wilt dan kan ik de info delen.

vriendelijke groeten
Thea