Rondreizen Marokko via reisorganisatie of zelf regelen?

Hoi,

Ik wil met mijn vriendin in Mei 2 weken a 2,5 week rondreizen door Marokko. Nu hebben we deze Fly-drive gevonden:

Nu vragen we ons alleen af of het niet leuker en goedkoper is om alleen een vliegreis te boeken, alvast vanaf Nederland de auto te regelen en ter plekke naar overnachtingen te zoeken?

Al ziet deze reis van Isropa er wel scherp geprijst uit.

Wat zouden jullie doen?

Ik heb wel een adres voor een overnachting in Marrakech. Hotel Majorelle, het is een klein hotel, op 10 min afstand van het Grote Plein. Het is een betaalbaar hotel en niet onbelangrijk schoon!!. Over het algemeen is er altijd een Nederlands sprekend persoon aanwezig, echter ik weet niet of dat ook zo in mei is. En je kan vanuit Marrakech naar Ouarzazate, door het prachtige Atlas-gebergte, zeker in mei.

Maar idd, de reis is wel goedkoop. Succes! Wij gaan in juli naar Marokko, ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wij doen alles zelf ism met plaatselijke gids,…maar zoeken het meer in de richting van trekking in de Atlas.
Hebben zelf al rondgereisd met huurwagen.
De prijs is zeker niet te hoog m.i., zal wel zeer vermoeiend zijn en 'k vraag mij af of je na zoveel km in de (mini)bus,… met hetzelfde voldaan gevoel terugkomt als wij hebben na een 10-tal dagen tussen de Berbers te hebben geleefd?
Elk zijn ding, nietwaar?
Wij gaan zelf in mei, in juli (zie mijn seintje over medereizigers gezocht) en in november (enkel met een groep vrouwen).
veel plezier en genieten maar!

Ok, dus jullie vinden eigenlijk dat we net zo goed een vliegticket en een auto vanaf hier kunnen boeken en dan daar ter plekke steeds een hotel te zoeken?

Idd,
wij hebben van hieruit een wagen gehuurd bij samicar (www.samicar.com), een plaatselijk bedrijfje met zeer goede service.
Werkt echter enkel in Marrakech en el jadida.
Wij hebben de wagen opgehaald op de luchthaven, zijn er mee naar ouarzazate, erfoud, nkob, m’hamid en terug gereden, zonder problemen.
Succès!

Hoi,

Ik ben met samen een vriendinnetje voor 10 dagen door Marokko getrokken. Ben geland op Marrakech en teruggevlogen vanuit Marrakech. Vlucht was met BA via London, maar super te doen en niet te duur.
De auto hebben we geregeld aldaar.

Ik kan je een super leuke Riad aanraden, middenin de Medina en zeer authentiek. Ik moet zeggen je voelt net een prinsesje in een kasteel. Deze riad wordt gerund door een Amerikaans/Frans echtpaar en zijn zeer gastvrij. Zij hebben ook onze auto geregeld (een splinternieuwe Renault Clio). Riad Puschka.

Alleen de hotelletjes in Marrakech en Essaouria hebben wij vastgelegd de rest aldaar. Goed te doen hoor, maar wel onderhandelen. Je betaalt om en nabij 15 euro per nacht voor een hotel met AC

Plaatsen die je aan moet doen:
Essaouira (Hotel Les Matins Blue => middenin de Medina en zeer mooie kamers voor een zeer scherpe prijs)
Ait Benaddou
Zagora en dan een kameelsafari naar de Sahara. Nachtje slapen in de woestijn. Top!

Veel plezier

Groet Karin

Super, jullie reacties allemaal. Bedankt!!!

We hebben net een de vlucht geboekt. We gaan met Transavia van 27 mei tm 14 juni (19 dagen). We beginnen en eindigen de reis in Marrakech.

De auto gaan we inderdaad denk ik via Samicar.com boeken voor 35 euro voor een Peugeot 206 Sedan per dag. Hoe zit het eigenlijk met de verzekeringen op deze site, zit alles er bij in?

We gaan dit draadje verder uitprinten om de hotels/Riads die jullie aangeven daar ter plaatse te gaan regelen.

Het enige wat nu nog rest is de reisroute uitstippelen. Ik kan echter geen kant en klare programma’s vinden voor ruim 2,5 week. Hebben jullie nog suggesties voor een reisroute?

We willen in de route in ieder geval alle koningssteden ook meenemen.

hallo,
bij samicar zat idd een volledige verzekering in.
Let op dat jullie onder de maximumsnelheid blijven in Marokko, de politie controleert op de meest onverwachte plaatsen en is streng!
wat jullie programma betreft, ik heb een gedeelte van een huwelijksreis uitgewerkt omdat men mij gevraagd heeft er een trekking van enkele dagen in te lassen via mijn vriend/gids in Marokko.
Ik heb het programma vanuit een excelbestandje hieronder gekopieerd (is wel in het frans omdat de gids franstalig is). De gids springt enkel in van 17 tot 23 mei). Hopelijk heb ik jullie wat verder geholpen? groetjes
bij het nakijken heb ik gemerkt dat de inhoud van het excelbestandje niet goed gecopieerd wordt. Ik wil het wel per mail doorsturen (contacteer me als jullie dit willen, op [EMAIL=“martine.spinnoy@hotmail.com”]martine.spinnoy@hotmail.com)

Ik ga in April voor de 2e keer naar Marokko. En zelf rondreizen is absoluut geen probleem! Het is er veilig, goede wegen, wegbewijzering etc… Altijd hotelletjes onderweg, dus echt super!
ga dus lekker zelf. Auto`s kan je overal huren.

Nog een adresje in Essaouira; Dar Daoud. We hebben ze gevonden omdat ze op ons afkwamen toen we van de bus stapten. Rustig gelegen, netjes en nieuw. Vriendelijke mensen, zo’n 25 euro per nacht in hoogseizoen?
Je kan altijd meegaan met mensen die kamers of appartementen aanbieden en een kijkje nemen. Je bent nooit verplicht om iets te huren. Soms kom je op minder bekende plekjes, hoewel het soms ook niet leuk is om steeds aangeklampt te worden…