Reisinfo Marokko gezocht vetrek April

Hallo,

Een vriendin en ik hebben eigenlijk spontaan besloten om naar Marokko te gaan voor 8-10 dagen. We zagen nl een mooie rondreis. Tot nu toe ben altijd overal zelf op pad geweest en ik begin te twijfelen of we dan nu ook niet moeten doen. Het probleem is alleen dat ik nog heel weinig van het land weet (normaal heb ik een paar maanden en zoek ik alles uit!)

Omdat ik weinig tijd heb hoop ik dat jullie ons snel kunnen helpen.

Wat is het handigste en goedkoopst om een ticket te regelen? We dachten zelf aan Marrakech en Fez. Maar misschien is een andere stad handiger?

Ik las dat je makkelijk een auto kunt huren. Zijn de wegen redelijk en goed aangegeven?

Zijn hotels makkelijk te regelen of is het handig die van te voren te boeken? We willen in april op pad gaan.

Nou ik begin hier even mee. Ben eerlijk gezegd een beetje clueless dus alle tips zijn welkom!

Groet Marjolein

Hallo,

Ik ben samen met mijn vader een week naar Marrakech geweest. Met ryanair retour nog geen 100 euro inc tax etc PP.

We hadden via Hostelbooker een riad in het hart van de Medina geboekt voor de eerste 2 nachten. Echt super locatie midden in de oude media en 15 minuutjes wandelen door de Medina, wat een hele beleving is naar Djemaa el Fna.

In de Riad hebben we via de eigenaars een auto gehuurd, (35 euro per dag met airco) en dwars door marokko gereden. Ik zou niet overal zo maar een auto huren maar wel even goed uitzoeken waar het betrouwbaar is, ze verhuren overal auto’s maar soms krijg je ook roestbakken mee, wij hadden een auto met nog geen 2000 km op de teller. kwamen hem mooi op de afgesproken tijd brengen en reden reden nog stuk met ons mee tot we uit de medina waren en uit Marrakech en brachten ons ook meteen op de goede weg richting Oarzazate. Echt goede service. De wegen zijn prima te rijden. Het viel mij alles mee! Dwars door de Atlas bergen etc, geen enkel probleem gehad met de auto of de wegen. Alles staat goed aangegeven en er zijn ook voldoende tankstations.

We hadden alleen een hotel voor de eerste twee nachten in Marrakech, met de auto zijn we gewoon op pad gegaan en waar we het mooi vonden hebben we een hotel gezocht, Lonely Planet is echt een aanrader hiervoor! Alles ging prima, elke keer hotel makkelijk kunnen vinden en overal voldoende plaats.

Toen ik er heen ging wist ik ook niks van het land, maar het is hardstikke mooi. Echt een aanrader!

Mocht je nog vragen hebben dan laat het maar weten.

nog even ter aanvulling, wij zijn in Atlas gebergte geweest, Oarzazate, Merzouga en Erg Chebbi, Todra Gorge en nog wat plaatsjes daar tussen.

Hey,

Vliegtuig boeken met ryanair op fez of marakech, best zo snel mogelijk, prijzen kunnen snel stijgen, zeker in april (lente en alles staat in bloei, veel toeristen in april en mei, zeker in het zuiden). Hotels boeken in de oude medina’s (weinig luxe, maar alles voldoende en overal dichtbij). Misschien voor de eerste nacht iets op voorhand boeken en de rest ter plaatse…

Opletten met huurauto’s, hetzelfde geld voor gidsen, veel verschil!!!
Openbaar vervoer is ook betrouwbaar, trein en bus is goed geregeld en niet (te) duur.

Zeker de dadesvallei of de draa opzoeken, en zagora of merzouga (woestijn). Als je van Marakech naar het zuiden rijdt, zeker eens stoppen en eventueel overnachten in ouarzazate (hotel royal, 130dhm kamer 2 pers. met ontbijt = 11,8euro…)

Als je zelf met een huurauto rijdt wel opletten, als het regent kan het zijn dat er delen van de wegen onderwater staan (in het zuiden), en zijn deze plaatsen alleen te overbruggen met een 4x4.

Als je een goede gids wil kan ik je deze aanbevelen (heb er zelf mee rondgetrokken) Hicham Madi, www.maroc-travel.net. Spreekt enkel Frans en een beetje Engels, is wel een officiele gids.

Bij eventuele vragen, stel ze gerust.

Mvg,

Dieter