Heeft iemand tips wat betreft auto huren in marokko?
In juni ga ik met mn vriend naar marokko…erg veel zin in!!
Ik lees veel dat mensen een auto huren en zo door marokko trekken. Ik heb al meerdere reizen gemaakt maar nog nooit zelf een auto gehuurd dus ik ben beetje benieuwd hoe dat gaat. hoe is het verkeer? is het goed te doen om zelf te rijden? Waar kun je het beste de auto regelen? vanuit nl of ter plekke in marrakech? zijn er ook routebeschrijvingen te vinden ergens???
Je kunt prima online een auto reserveren vanuit Nederland als je dat wil, maar op de bonnefooi kan natuurlijk ook. Op internet vind je allerlei reserveringssites (bijv holidaycars) met gunstige prijzen. De wegen in Marokko zijn prima en erg rustig, behalve in de steden en dan met name in Marrakesh. Wij vonden het hele land prima te doen, maar Marrakesh was toch echt wel een gekkenhuis. Blijf je daar de hele tijd of ga je rondreizen? Vrienden van ons zijn met de bus naar Ouarzazate gegaan en hebben van daaruit een auto gehuurd, veel rustiger. Maar dan moet je natuurlijk wel die kant op willen…
Wij reizen altijd met een goede kaart (Rough Guides map is fijn) en voor de steden gebruiken we het kaartje uit de Lonely Planet. Is tot nu toe nog altijd goed gegaan.
Ik ben vorrig jaar met de auto van Marrakech naar Merzouga gereden. De auto werd midden in de Medina bij ons hotel afgeleverd maar gelukkig reed de gene die de auto kwam afleveren voor ons uit om ons de goede weg op te helpen tot net buiten Marrakech. Op de terug weg ook alleen in Marrakech gereden en daar is het idd een gekkenhuis. Kun je het beste afspreken om de auto net buiten Marrakech af te geven en dan vragen of ze je even naar het centrum brengen. Dit was bij ons geen enkel probleem en werden op Jamaa el Fna afgezet.
Gewoon een goede wegenkaart meenemen en alles komt goed, de wegen zijn prima te doen. Wij gebruiken ook altijd de kaartjes uit de LP voor in de steden.
Hallo,
Wij huren altijd een auto via internet (easycar of argus).
We vinden het fijn als er een auto is gereserveerd, en we meteen bij de luchthaven weg kunnen rijden. Meestal betalen we 20-25 euro per dag in Marokko.
In de steden is het uitkijken in het verkeer, maar verder is het overal makkelijk, er is ook niet zo’n wirwar van wegen zoals hier, dus de weg kwijt raken doe je niet zo makkelijk. Je kan goed doorrijden, maar er zijn bijna geen snelwegen, dus als je gemiddeld 80km/pu kan rijden is het veel.
Je kan best zelf een routebeschrijving maken, door na te denken over wat je wil zien. Een goede, gedetailleerde landkaart hebben wij zelf nog niet. We nemen wel altijd een goed boek mee(anwb Marokko). De bevolking is wel erg vriendelijk en wijzen je goed de weg indien nodig.
Wij zijn afgelopen jaar drie keer zelf gaan rondreizen in Marokko, en hebben nog geen negatieve ervaringen opgedaan. Veel Plezier!!!
Groetjes Heidi
Hoi,
Het goedkoopste is gewoon een lokaal autoverhuurbedrijf. Als je mij je gegevens doormailt dan kan ik je wel iets regelen afhankelijk van je eigen wensen. Een simpele auto zonder airco (Logan) zit je rond de 300 dirham/dag voor een auto met airco (genre Renault Clio) zit je rond de 400 dirham/dag. 1 euro is ongeveer 11.07 dirham als je graag wilt omrekenen in euros.
Het handige is ook dat je ongelimiteerd aantal kilometers hebt inclusief in de prijs.
Ik reis gemiddeld om de 2 maanden naar Marokko (Marrakech en Agadir) en vertrek weer op 30 mei naar Marrakech.
Gr Najib
Maar hoe zit het met de verzekering, met name met je eigen risico?
ALvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb twee keer een auto gehuurd en van te voren in nederland geregeld.
Airco is wel erg lekker daar en Sunnycars is een goede.
Heb twee weken geleden een auto gehad bij Hertz, meteen afgehaald bij Menara Airport in Marrakech.
10 dagen voor Euro 395,- voor een nieuwe VW Polo.
Goedkoper kan, maar ik vond dit nu erg makkelijk.
Al vaker heel veel in Marrakech gereden. Heerlijk rijden daar. Beetje aanpassen, overal goed op letten en gewoon mee toeteren als of je niet anders weet.
Regels zijn er in Marrakech om te overtreden en zo gedraagd iedereen zich, maar niemand stoort zich aan een ander. Daar kunnen ze hier hel wat van leren.
Het rijden in Marrakech is te vergelijken met een rondje om de Arc de Triomp rijden in Parijs, maar dan met ezels met karren en veel scooters erbij.
In Marokko zijn veel snelheidscontroles buiten de grote steden. Overal staan ze achter een boom of struik te lazeren.
Boete is Dirham 400,- weet ik uit ervaring , hoe hard je dan gaat maakt niet zoveel uit. Politie is alleen franstalig, engels kunnen ze niet buiten Marrakech.
DAnk je wel voor je uitvoerige antwoord.
Heb je een internationaal rijbewijs nodig om een huurauto te krijgen?
Groetjes!