ervaringen Marokko

Wij gaan over 2 weken naar Marrakech (Marokko) en vroegen ons af wat een vertrouwd autohuurbedrijf is. Is het beter nu al te boeken of daar gewoon te huren?
We zijn nog nooit in Marokko geweest en wilden kijken naar ervaringen ivm veiligheid.
Bovendien zijn we geinteresseerd in bezienswaardigheden van Marokko.
Dank je wel, Hanny

Hoi,

Wij zijn net terug uit Marokko. Zijn daar met onze eigen auto naar toe gereden dus geen ervaring met verhuurbedrijven. Wat ik wel kan meegeven is dat het rijden in Marokko geen probleem is i.t.t. alle verhalen die je leest over het idiote rijgedrag van de Marokkanen. Verder zijn de wegen heel goed te doen. Qua bezienswaardigheden in de buurt van Marrakech is het gebied rondom de Dadel Vallei heel mooi. Veel palmbomen, prachtige natuur. De Shebi woestijn is leuk als je nog nooit een woestijn hebt gezien. Wel veel opdringerige mensen daar.

Veel plezier!
Nathalie

Dank je wel Nathalie, we hebben toch maar besloten om in Marokko te bekijken via welk autoverhuurbedrijf we gaan huren en niet vooraf via internet.
Dank je voor jouw tips.
Groetjes, Hanny

ikzelf heb al enkele keren wagen gehuurd via www.samicar.com Heel goeie, propere wagen en prima condities. Kan via internet gereserveerd worden.

Persoonlijk heb ik toen ik in Marrakech aankwam een auto op locatie pas gehuurd wat probleemloos verliep. Verder was het rijden in Marokko goed te doen. Als bezienzwaardigheid raad ik een excursie aan naar Merzouga, werkelijk prachtige route langs authentieke berberdorpen en adembenemende landschappen om te zien. Zie deze weblink voor meerdere excursies en bezienswaardiheden:

http://myresidencemarrakech.com/excursies/1/

Ik heb ook 2x een auto gehuurd bij samicars… goeie ervaring. Een verhuurkantoor ter plekke zoeken vergt veel tijd en energie. Bovendien is de prijs duurder dan als je via internet reserveert. Bij Samicars had ik eerst ter plekke geweest omdat ik het niet vertrouwde via internet… hun internetprijzen zijn goedkoper dan ter plekke.