Wat is jouw favoriete route door Marokko? En waar huur jij je auto?

*Hallo allemaal,

Ik heb mijn belangrijkste vragen hieronderneer gezet en ik hoop dat jullie de antwoorden hebben.
*
[ul]
[li]Wat is jouw favoriete route door Marokko?[/li][/ul]

[ul]
[li]En waar huur jij je auto?[/li][/ul]

[ul]
[li]Heb je nog tips voor leuke en goede niet al te dure plekken om te overnachten?[/li][/ul]
Alvast bedankt.
Groeten Marcel.

http://fotografiegeschiedenis.nl/images/Handtekening.gif

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ik begin in Marrakesch. Kan iemand ons een leuk hotel aanraden om de eerste dagen in door te brengen? We komen vanaf het vliegveld met een huurauto (Gehuurd bij Hertz)

hoikes,

Als je in marrakech bent, heb ik een goed adres bij belgische eigenaars. Ze praten nederlands wat makkelijk is en ze geven je uitleg over hun stad. Ze gaan je ook ophalen aan de luchthaven als het nodig is. Als je verdwaalt in de souks komen ze je steeds zoeken. Als ze tijd hebben gaan ze ook mee om je de weg te tonen.
Het avondmaal is heel lekker daar, een pluim voor Malika hun kokkin. Het is er huiselijk, ligt midden in de medina en de riad heeft de authentieke elementen behouden en schappelijk van prijs.
zie ook hun website www.riadtiziri.com
Een echte aanrader
Een leuke vakantie toegewenst

Zeker naar het Zuiden reizen, als het kan. Het is er prachtig, en als je bvb. vanuit Marrakech een auto huurt, moet je over de Hoge Atlas rijden, wat gewoon spectaculair mooi is.
Veel plezier op jullie ontdekkingstocht!
Als jullie specifieke vragen hebben, laat maar horen.

Hoi Marcel,

Mijn favoriete route:

Ik vlieg altijd naar casa, ook omdat het goedkoper is.
Dan de trein naar Marakkesh, waar je meteen terug in de tijd gaat. drukte en chaos geniet ik van. met de taxi ga ik meestal de gebergte door (eigen auto is handiger, omdat je dan kan stoppen waar je wilt) verder naar het kleine stadje Ouarzazate. In ouarzazate kun je bijkomen van de reis, heerlijke excursies doen naar de woestijn, crossen in de gebergte, door de markten lopen, en heerlijk eten.
Dan naar Laayoune (het is wel weer 24 uur reizen maar ook daar kom je volop cultuur tegen en kun je heerlijk bijkomen op de heerlijke stranden.

Retour: via ouarzazate naar agadir, esaouira, wat kleine dorpjes tot aan casablanca. Vanaf essaouira is het handig met de auto verder te gaan.

Gezien het feit ik familie heb wonen in marokko, doe ik niet aan auto huren dus ik kan je er niet mee helpen.

Succes,
Allimea