Ik ben van plan, samen met mijn echtgenote, begin februari 2013 een 8-tal dagen
in de nabijheid van Marrakesh te verblijven - hotel “all in”.
Kunt u mij wat informatie over het land en Marrakesh verschaffen, inzonderheid betreffende de persoonlijke veiligheid, het huren van een wagen, de wegen, wat te doen én niet te doen?
Alvast bedankt.
Hallo Biencop,
Ik woon nu 4 jaar in Marrakech. Ik heb er een riad (B&B) verbouwd en nu zijn er volop gasten (www.ryadaicha.com). Ik vind vooral het zuiden van Marokko erg mooi: de Hoge Atlas met toppen van boven de 4 duizend meter. Maar ook de zee en de woestijn… In februari begint de lente hier en staan in het zuid-oosten de amandelbomen in bloei! Daar is het dan al 20 graden en meer! Een auto huren in Marrakech is heel goed te doen. Ik doe zaken met Samicar en ben nog nooit tereurgesteld. De wegen zijn redelijk goed tot zeer goed als je van de tolwegen gebruik maakt.
Succes!
Hallo,
Ben van reisdoormarokko.nl, heeft u interesse in een excursie of tour… Bekijk www.reisdoormarokko.nl
Hallo Biencop,
Wat leuk dat jullie naar het prachtige Marokko gaan!
Als je een week in Marrakesh verblijft, loont het om met je huurauto naar Zagora te rijden over het prachtige Atlasgebergte.
Onderweg kun je Aït Benhadou bezoeken, overnachten in Quarzazate en de volgende ochtend vroeg door naar Zagora.
Dan heb je een mooi stuk van Marokko doorkruist en in Zagora kunnen jullie met onze gids mee voor een nacht in de woestijn.
Dat vind ik een echte must-see; een nachtje in een basiskamp in de woestijn.De stilte en rust ervaren, het woestijnleven, de gastvrijheid en natuurlijk de prachtige sterrenhemel s’nachts.
Ik hoor graag van u als u hier interesse in heeft!
Hoi Biencop
Auto huren in Marrakesh is geen probleem, ze rijden er alleen als gekken…
Afgelopen dinsdag zijn wij terug gekomen van een 6 daagse vakantie in Marrakesh.
Al is 6 dagen voor alleen Marrakesh wel erg lang, dus een excursie is wel een aanrader! Wij hebben
zelf een auto gehuurd om naar Ouarzazate te rijden… dit is bijna niet te doen, na 3,5 uur door
de bergen te rijden (wat overigens prachtig is!) moet je nog ruim 1,5 uur rijden voor dat je er bent.
Mits je er blijft slapen is het goed te doen anders redt je het bijna niet.
Maar auto huren om door de omgeving van Marrakesh te rijden is natuurlijk altijd mooi, zie je eens
wat anders dan de Median en Gueliz. Als je meer tips wilt, laat maar weten
.
Groetjes