Auto huren in Marrakesh? wat te bezichtigen? Welk hotel?

In december ga ik met zusjes naar Marrakesh. We hebben er erg veel zin in! We houden van actieve vakanties en zitten er dan ook aan te denken om een auto te huren. Hoe zijn de wegen daar? Zijn deze veilig en goed begaanbaar? Is een auto huren aan te raden?

Tips om te bezoeken zijn ook altijd welkom! Ik hoorde al dat we naar de Majorelle tuin moeten, de Medina natuurlijk, de Souks en de watervallen bij Ouzoud(?) moeten gaan. Mocht iemand nog andere tips hebben of interessante informatie hebben over deze plekken dan is dat uiteraard van harte welkom.

We moeten ook nog steeds een goed hotel/riad boeken. We zijn op zoek naar betaalbaar, maar wel luxe en bij voorkeur een 4persoonskamer.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Alvast heel erg bedankt!:zon02:

Hoi, leuk dat jullie naar Marrakech gaan. Een auto huren kost er van 25 tot … euro per dag. De wegen zijn goed berijdbaar, maar het is soms wel erg hectisch verkeer in Marrakech. Een ezeltje voor je, een kleine taxi naast je, een kar met paarden achter je en ertussenin nog heel wat bromfietsen. Goed uitkijken dus, maar niemand rijdt snel in de stad, dus het lukt wel. Heb het zelf ook een paar keer gedaan. In Marrakech zeker Palais Bahia niet vergeten, en inderdaad les Jardins Majorelles, El Menara en Jema El Fna natuurlijk. La palmeraie net buiten Marrakech zeker ook bezoeken. De ruim 150 000 palmbomen die daar staan zouden het gevolg zijn van een leger dat daar een tijdje verbleef, en de pitten van de dadels die ze aten uitspuwden.

Een riad is te vinden via internet, maar je kan ook makkelijk ginder nog iets vinden.

Veel plezier!

Valerie

Beste Valerie,

Hartelijk dank voor de goede tips! Fijn dat de wegen goed begaanbaar zijn. Ik denk dat we wel een auto gaan huren. Voor 25 euro per dag heb ik helaas nog niks kunnen vinden, maar dat is een kwestie van goed zoeken via Internet denk ik, of weet jij toevallig een goede aanbieder?
La palmeraie klinkt ook erg leuk, daar willen we zeker ook naar toe!

Groetjes,

Marjolein

Hangt ervan af hoe lang je wil huren?

Hier zijn de prijzen redelijk:
http://www.hatimcar.com

En deze heeft een actie van 25 euro voor een kleine auto:

En als je graag een excursie wil doen, ook vanuit Marrakech:
www.marhba-au-sahara.com

Ook te bezoeken zijn Dar Si Saïd/Musée des Arts Marocains, en natuurlijk voldoende tijd uittrekken voor de verschillende soeks in de oude stad. Je weet niet waar eerst gekeken en je moet er absoluut het spel meespelen van afdingen.

Hoi,

Ik heb zelf mijn auto gehuurd via auto europe
De uiteindelijk auto die wij huurde was bij budgetcar.
De service was goed en de auto ook.
www.autoeurope.nl