In 2008 willen we rondtrekken (openbaar vervoer en/of auto huren) in (zuid) Marokko.
We kunnen echter alleen in juni of september.
Welke van deze 2 maanden is het beste om te reizen?
Of is het sowieso te druk (ivm vakanties) en/of te warm in juni en september?
Alvast bedankt
Marc
Hallo Marc,
Als je alleen kunt kiezen tussen juni en september dan zou ik voor juni kiezen. Deze maand is qua natuur mooier dan september (vóór de zomer) en mijn ervaring is (ik woon in Zuid-Marokko) dat juni ook niet zo warm is als september. Als je eventueel nog meer vragen hebt wil ik ze met plezier beantwoorden.
Groet, Liesbeth
Hoi Liesbeth,
is het in juni niet te warm om in Zuid Marokko rond te trekken?
(we willlen ook naar Atlas + woestijn)
Als we er uit zijn om naar Marokko te gaan, dan zal ik zeker om nog meer info vragen, zoals leuke dorpjes, (natuur)gebieden etc.
Ik ben half mei naar de Sahara geweest en vond het toen al niet te harden, maar eigenlijk moet je volgens mij tussen mei en september zoiezo geen trip naar de woestijn maken. De woestijn is echt subliem, ik heb de woestijn bezocht bij Mhamid, maar ik hoor dat het rond Erfoud ook wonderschoon moet zijn
Groet Karin
Hoi Marc,
In juni kan het al heel warm zijn, maar als je niet te zware wandelingen gaat maken of lange fietstochten is het best te doen hoor. Veel water drinken en je niet te druk maken is mijn advies. Begin juni of eind juni maakt ook nog wel veel verschil qua temperatuur. De woestijn bij Merzouga vind ik de mooiste. Je kan echt per dromedaris de woestijn in en dan in een nomadentent of onder de sterrenhemel slapen.
Het is zeker niet te druk met reizigers, je kan gemakkelijk onderdak vinden onderweg.
Groet, Liesbeth
Hallo,
Ik wou je eigenlijk september aanraden. Ik woon ook in Zuid Marokko en m’n moeder is vorig jaar in september op bezoek gekomen en het viel heel erg mee qua warmte. Indien je info nodig hebt van bepaalde steden of bezienswaardigheden ofzo mag je me zeker contacteren ![]()
groetjes,
Jessie